bordplade hvidolieret eg problem (Billeder)

Jeg har netop samlet min nye bordplade i hvidolieret eg. Jeg har lavet en fejl i forbindelse med fugemassen, som desværre er kommet ud på træet.

Jeg har slebet fugemassen væk fra træet, men den hvidpigmenterede farve er jo desværre også forsvundet.

Hvordan får jeg en ensartet hvid farve igen? Se billeder...

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, du kan jo starte med at oliere det hele igen. Det burde skjule "fejlen".
Det bedste er faktisk desværre alt slibe hele pladen ned til rent træ igen, det er den sikreste måde for at få samme resultat på.

Men med lidt forsigtighed kan det også sløret med olie igen, hvor der er kommet bare pletter frem igen, dette klares ved at tørre olien hurtigt af pladen igen med en tør svamp, så olien hurtigt kan trækkes af igen, så vil den mest åbne / slebet del suge mest olie til sig, men det skal gøres med stor forsigtighed så olie begrænses på allerede mættede flade.

Hvis du starter med umættet plade først, også give hele fladen yderligere en tur dagen efter, tror jeg faktisk godt du kan få rettet en hel del op på pladen, uden en total nedslibning.
Jeg har noget hvidpigmenteret plejeolie, og har prøvet at give det noget af det. Det giver absolut ingen forskel. Kan det være fordi træet er mættet? Altså at jeg skal slibe endnu mere ned? Og så måske give det noget med lidt mere hvid i?

Jeg har en bordplade magen til din, hvis du lader et ordenligt lag hvidolie ligge på bordpladen 30 min.. så danner det lige som en hinde, som du kan polere af.. der hvor du har dit problem, skal du så ikke polere nær så meget.

Måske bliver det ikke helt perfekt første gang, men efterhånden bliver den ensartet igen, når du samtidig "slider" på resten af bordpladen, den er meget hvid lige nu.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis