Niveauforskel mellem gipsplader i loft

Har lige fået sat plader op i loftet.
Har et problem med enderne i en hel linie, hvor pladernes ender går sammen med næste række pladers ender. Der er nemlig her et niveauforskel på 3-5 mm. Dette niveauforskel går, som nævnt, hele vejen hen over loftet (3 rækker), hvor de enkelte pladers endestykker går op imod den næste plades endestykker.

Ham der har monteret pladerne har kigget på det idag. Han mente det måske kunne løse sig ved at slibe på endestykkerne hele vejen hen, hvor niveauforskellen er.

Kan det lade sig gøre med et godt resultat?

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan godt lade sig gøre med et holbart resultat
men du vil stadig have forskellen , bare over et længere stykke
fejlen ligger udentvivl i at den forskalling pladerne er skruet i , ikke er iorden
og han har forhåbentligt faset endekanterne ordenligt før opsætning , ellers vil der komme en revne inden længe
det kunne jo godt lyde som om han ikke aner hvad han har med at gøre , når han aflevere det med SÅ meget nivoforskel
Det er sjusk, og kan faktisk kun rettes ordentligt ved at ændrer på underlaget, eller få fuldspartlet henover den niveu forskel.

Burde helt klart være rettet op i undertaget, jeg ville ikke godtage det sådan.

Helt enig med bredker, lyder ikke som om han har meget erfaringer med det han laver.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for jeres svar. Jeg vil give det videre.
Min tanke, hvad jeg også sagde til dem, var nemlig, at forskallingen ikke er sat rigtig. Jeg synes nemlig heller ikke om ideen med at begynde at slibe kanterne ned for at de kommer til at passe. Rent logisk vil de kun plane der hvor man sliber, for igen at være oppe i niveau udenfor slibningen. Og når arbejdet alligevel bliver gjort med at sætte forskalling og plader op, så skal det saftsuseme og gøres ordentlig uden efterfølgende fiflerier.

Jeg printer jeres svar ud og viser til de ansvarlige.

 

En "nem" og hurtigt løsning kan være bare at skrue et ekstra sæt gipsplader ovenpå det eksisterende lag (på tvæs af de gamle). Det er i hvertfald hurtigt, og vil (under normale omstændigheder) løse dit problem.
Har jeg forstået det rigtigt at der er flere endesamlinger overfor hinanden ,at de ikke sidder med forbant ?

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Dumle, nu har jeg ikke forstand på den slags ting, så også derfor jeg fik to til det.
Der sidder fire pladers endestykker op mod andre fire pladers endestykker. Håber du ved, hvad jeg mener?

Hvad betyder det, at de ikke sidder med forbant?

 

at pladerne over længderetningen sidder forskudt for hinanden således at der ikke er 2 plader ved siden af hinanden der ender samme sted.

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Normalt forskyder man både pladerne sidevejrs og på længde retningen, for netop at undgå at plade enderne revner.

Ved et lag gips forskydes endesamlingerne mellem rækkerne, er alle pladender lavet ud for hinanden, er det nogen klamp der er lavet.
Her er et link til Dansk byggeri's pjece for tolerance på bland andet gipslofter: [http://www.bygviden.dk/FREE_BYG_CONTENT/gipsvejledning/Gipsmontage%20og%20overfladebehandling%202005/Gipsmontage_og_overfladebehandling.pdf] Hvis hans ligger uden for dette kan Du sige at det ikke er udført byggeteknisk korrekt og kan forsvare en evt udladelse af betaling. Mvh Benjamin, www.baw-byg.dk

 Udfører arkitekt og byggerådgivning, samt alle former for tømreropgaver. Kontaktes for uforpligtende tilbud.

www.baw-byg.dk

 

Hvor irriterende Tak for jeres svar. Jeg må lige have en snak med ham på tirsdag om det her.
Pladerne er ellers ok sat op, men problemet er der, hvor de har måttet bruge et par halve plader til det sidste stykke.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også