puds reperation

hej jeg har en pudset sokkel hvor der er en gennemføring til tørretubler aftræk, dette skal imidlertid flyttes, så skal have muret det til og pudset igen. jeg regnede med at bruge noget cempexo færdig mixet pudsmørtel men når det nu er så koldt i vejeret har jeg hørt noget om at man kan blande sprit i får at det skal kunne klare kulden.

er der nogen der kan komme med en lidt mere precis beskrivelse af vand/sprit blanding osv, tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er rigtigt at man ved let nattefrost kan komme sprit i mørtelen. Men med de frost grader vi har lige for tiden, vil jeg anbefale dig at vente. Der sker jo ikke en disse ved at vente lidt på Foråret vel

V.h.  Håndværkeren
Ved det ikke men har ofte set murene bare sjasker en go slat ned i murebaljen så om der er et målforhold er jeg lidt i tvivl om
Jeg ville blot sætte noget isolering op ad væggen, hvor hullet er blevet stoppet, hvis det ikke kan vente til det bliver lunere i vejret.

Med venlig hilsen
ktm

 

Du skal blande 1-1,5 dl i en balje mørtel. Så hvis det bare er til en reparation skal der næsten intet sprit i.
Der er kommet nye regler der siger man ikke må bruge sprit længere. Det svækker cementen.
Men det er jo op til dig.

Held og lykke
Skrevet af Jacob Antenne på 06 mar 2010 21:54
Vent indtil det bliver rimligt i vejret. Du kan fulde noget flexibat i en sæk og stoppe det ind i hullet. så er det lukket indtil det bliver godt vejr.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis