nulstilling af servicelampe, der blinker

Hej med jer,

Jeg havde for nylig min vogn til service. Det var uatoriseret, men jeg spurgte om de kunne nulstille, sådan så der ikke blinker i mit instrumentbræt, at bilen skal til service. Mekkeren sagde, at det ikke var noget problem.

Jeg tror han har glemt at gøre det, for den blinker stadig og siger jeg skal til service. Så i stedet for at køre ned til ham igen, er der så nogen der ved, hvordan man selv nulstiller den??

Det er en VW Polo fra 1998.

Håber at høre fra jer.

Mvh

Flymale
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bad Mekken om at nulstille den, og det har han sikkert taget sig betalt for, meeen glemte lige i forbifarten at udfører jobbet.
Du køre ned og får ham til at rette fejlen på hans regning.

V.h.  Håndværkeren
det kan du godt men det koster lige en bagatel af 5000-6000 kr.
til det instrument der skal bruges

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Ja, okay, vildt nok. Hvad er det for en slags instrument? Hvordan gør de det? Jeg smutter nok lige forbi ham på mandag så og beder ham om at ordne det.
det er nogle små håndholdte som er lavet til at dække nogle få bilmærker elller et enkelt
men idag bruger mange værksteder en bærbar computer med specielle service programmer
tilkøbt og så trykker de bare på nulstil instrument
det er en operation der kun tager 10 sekunder efter at stikket er sat i

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
de nyere mercedes kan gøre det fra deres eget instrumentbord

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Høvlebænk der er alternativer, men vagcom er kun en demo, selvom de skriver noget andet.

Til små justeringer og fejlretning/nulstilling er denne ok. Jeg har fejlsøgt og grundstillet gasspjæld med sådan en.

http://www.qxl.dk/pris/biler-mc-udstyr/biludstyr--reservedele/tun-dele/audi-vw-seat-skoda-obd-ii-tester-vag-com-4091/v/an599716644/

Bemærk "The full registered version is available directly from Ross-Tech for $99"

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du kan godt nulstile den selv.
Der er 2 knap på din instrument brattet.
tryk på den højre og holder den nede , drej noglen til tænding. I displey vises tekst oilservice , slip højre knap og dreje den venstre knap i ur retningtil at displey viser ---- . tænding fra. Og det er det.

Alt afhænger af modelen.

venlig hilsen
www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

Hej
 Når den er med servicelampe tror jeg at du skal gøre sådan:

Tændingen off
Tryk på reset-knappen under speedometeret (o-stil triptæller) og hold den inde
Tændingen on (uden at starte bilen)
Hold reset-knappen inde ,efter ca 10 sek vil olien service lampen være slukket
Slip reset-knappen og tænding off
Det er på nyere model tror jeg. Hvis den er med en knap og nyere model polo så har du ret.

Nu har du til begge modeler.

Venlig hilsen

www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis