Projekt tegl-tag, fra A til Z

Kære alle

Inspireret af Sælbyggårn's tråd om samme emne, vil jeg nu starte en tråd om mit eget projekt - før det er kommet igang. Jeg vil gerne præsentere hele processen, helt fra byggeansøgningen. Forhåbentligt vil I bidrage med godt input - og forhåbentligt kan andre så senere bruge informationen i deres egne projekter.

Velkommen til :-)

Mvh Morten

Først lige et par "før"-tegninger:

Kære alle Inspireret af Sælbyggårn's tråd om... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, hvis man vil beholde det stykke hanebånd, men dette kunne jo evt. fjernes i stedet for....
Altså som jeg forstår det skal det spær som hanebåndet støtter jo stadig støttes. Der kommer jo last på stadigvæk. I den ene side er det klaret med den røde veksel. Men i den anden side er der jo ikke noget til at støtte spæret. Og det er immervæk et langt spær med en del kg tegltag på. Så noget skal der da gøres.

??
Ja, men det hele er jo alligevel blottet, så forstærkning af spæret så hanebåndet kan fjernes, det er jo begrænset hvor meget tryk der er på dette, specielt når der er lagt drager op i den ene side.

Men vil du alligevel gerne have det synligt, så ville jeg som sagt tappe hanebåndet fast i bjælken, som kæmmes ned i de eksisterende hanebånd, eller også tappes fast her, de  kan sikkert godt tvinges til siden, så det er muligt at tappe dem sammen også.
Ok - jeg ved ikke... Der er påforet 300 mm spær, men jeg foretrækker et hanebånd for at være sikker. Og jeg kan godt lide lidt synlige konstruktioner ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis