Lynæs Senior

Jubiiiii !
Så har jeg med 99,99 % sikkerhed, købt mig en Lynæs Senior og en 3 Hk. Britich Seaguell.
Så nu bliver jeg sejlende igen igen
Så nu må al den kulde og is på havnenes vand godt forsvinde.

V.h.  Håndværkeren
34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jamen tillykke - er da også en dejlig båd -


There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

hvordan vil du anbringe dine lange ben i den bette båd?
tillykke, er det så uden finansminister ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jamen, jamen, vil det sige at du har købt Lynæs' fader?? Kan man det?

Men da jeg fornemmer en vis begejstring, vil jeg da ikke undlade at lykønske!!
Du er forøvrigt ikke ene om at ønske is og sne væk, jeg går så vidt at jeg stærkt ønsker mig 22-24 graders varme og strålende sol.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det syntes jeg den er, det er jo en model efter en ældre spidsgatter så den kan tåle noget sø selvom den "kun" er 18 fod. Den virker dog større både ud og indvendigt så jeg tror at det lige er båden for mig, også selvom den er rørt op i en spand.
Bliver MZ'eren ikke jaloux, så?

99.99 % Tillykke med den ;-)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Skrevet af Næstformanden på 04 mar 2010 17:53
Bliver MZ'eren ikke jaloux, så?

99.99 % Tillykke med den ;-)

Næstformanden

Jo det gør de (der er to) sikkert, men jeg savner nu at komme ud at sejle.
Det er ikke lige i min familie, trods navnet. Den omtalte båd er en forholdsvis ny konstruktion af Malthe Müller, såvidt jeg husker. og alle kravelbygget i glasfiber. Traditionelle Lynæsbåde er klinkbygget efter gamle ideer, og er for det første bygget i træ, og for det andet konstrueret med et meget slankere undervandsskrog.
Men det er en dejlig båd håndværkeren har valgt, og 2 ture jorden rundt, borger vel for at sejlegenskaberne er tilstrækkelige til Alssund, selv med en urutineret skipper. Og med den vandlinielængde, med deraf følgende fartmuligheder, er skademulighederne selv med den kombination begrænsede.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ifølge de oplysninger jeg kan finde på en Lynæs Senior, er det Lynæs Bådeværft der er konstruktøren !
Og målene er: L.o.a. 5,85 m. L.i.v. 5,15 m. Brede 2,38 m.  Dybgang 1,05 m. Egenvægt uden motor 1275 Kg.  Kølvægt 500 Kg.
Den 29 fods er af Malthe Müller, og da den er kravelbygget, regnede jeg med at 12-14-18 fods også var . Tom Jeppesen var den sidste, som byggede Lynæsbåde i træ, mener det endte i 80'erne, men samtidigt byggedes der glasfiberbåde af M.M. på Lynæsværftet, som ikke har noget at gøre med de traditionelle.
Vi kalder dem Lynæsbåde, men ret beset må typen som sådan, nok betegnes som Isefjordsbåde, med deres karakteristika, som går mange år tilbage. De betegnes af og til, som den danske Colin Archer.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hey Håndværker - vil også ønske dig tillykke med den "nye" båd :-) men troede egentlig du gik efter en båd med sejl på ?? Lidt udenfor "tråden" - gik en tur ved den isfyldte havn - her ligger en L-23 til salg - gad vide hvad den koster, kan faktisk godt lide den sejlbåd.. Den må være billig, har ikke set den ude af havnen...

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også