Dårlig oplevelse med HP og deres support

Her er en advarsel om hvor galt det kan gå hvis man køber HP og det går i stykker.

I kan læse hele historien her:

www.ienvymac.com

så mit råd er
1: køb aldrigt hp
2: hvis det fejler køb aldrigt deres ekstra pick-up and return service aftale.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ellers været ret tilfreds med HP's computere (stationær, server, bærbere i business/elite serien samt ipaq) og laser printere.

Jacob
nu er det ikke så meget selve hardwaren som deres support i tilfælde af det går i stykker jeg er utilfreds med. og ja der er selvf mange glade kunder, men det er når noget ikke går som planlagt man skal lægge mærke til.
Mon ikke det snart gælder alle firmaer inden for den branche, at det med service og support er ved at være en by i Rusland?

Sært nok oplevede min kone at få en overraskende god telefonsupport fra HP ifm installation af en billig printer. Nu viser det sig at dens scannerfunktion ikke længere virker, men jeg er mest stemt for blot at købe en anden, idet livet er for kort til slagsmål af den art.
Nu er det jo også nemmere, når det drejer sig om en sag til nogle hundrede kroner end når det handler om flere tusinde!

En undtagelse måske Aldi? Jeg købte et TV som opførte sig sært med det samme. Det pakkede vi sammen igen og leverede tilbage, og uden nogen form for diskussion, fik vi pengene tilbage og købte så senere et andet, som virker fint. Det var lidt overraskende til den gode side.

Med venlig hilsen
ktm

ja jeg kan da nævne at vi kommer over 15 af de lange hvis man tager incl den fantastiske support aftale man betalte ekstra for.
Hej ziwe

Du kan nok ligeså godt forbedrede dig på at der går længe endnu.

Jeg har stået i samme situation dog med en fujitsu siemens computer.

Det er hverken HP, fujitsu siemens computer der er problemet.
problemet er Infocare, De gør intet, da min computer var inde måtte jeg vente 4,5 måned. Jeg fik alle undskyldninger der findes.

Det er ingen skam at spørge sælgere af computeren, om hvor den evt. sendes til rep.
Jeg undgår altid infocare.

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Annonce
robert8900_5 ja det er rigtigt at infocare er dem der reparere men min support aftale er med HP, og det er dem der er ansvarlig for valg af reperatør.
Det er hverken HP, fujitsu siemens computer der er problemet.
problemet er Infocare, De gør intet, da min computer var inde måtte jeg vente 4,5 måned. Jeg fik alle undskyldninger der findes.

Så vil jeg da gerne fortælle om den modsatte oplevelse. Jeg købte en Acer pc ved shg.dk, og ved modtagelsen kunne den ikke starte Windows, så jeg ringedetil Acer-support. Aftalen blev, at jeg skulle pakke den ned igen, og næste dag ville den blive afhentet. Den blev afhente på det aftalte tidspunkt, og fem dage senere havde jeg den tilbage.
I december måned købte jeg en trådløs router, også ved shg.dk, den gik i stykker for 2 uger siden. Jeg oprettede en reklamationssag på deres hjemmeside, pakkede routeren og sendte den til shg.dk en fredag. Om tirsdagen havde jeg en ny router. Så ved man hvor man skal handle næste gang.

Jeg har så også prøvet at købe en cd-brænder i Merlin, som ikke ville mere efter et par måneder. Den fik jeg retur efter 3 måneder, og først efter mange rykkere, og sluttelig at møde op i butikken og give dem et stort møgfald, som var til forargelse for nogle kunder, og til fry for andre.Der var sgu en der sagde til mig at det var hvad de havde fortjent.
Jeg anskaffede til en kunde en HP Officejet med 2 skuffer. Den blev installeret over en Small Busines Server, og skulle printe A5 kvitteringer ud fra en skuffe og rapporter på A4 fra den anden skuffe. Printeren blev installeret efter HPs anvisninger.

Desværre kom kvitteringerne ikke ud på A5, faktisk var det ikke til at forudsige i hvilken skuffe print kom ud. Jeg kontaktede HP support flere gange.

Den mest underholdende kontakt var da jeg skulle oplyse hvilken type printer det var, og så blev jeg stillet ind i en konsument afdeling. Da de hørte at printeren var koblet over en Small Business Server, blev jeg stillet ind i en afdeling der havde med forretningskunder at gøre. Da det hørte hvilken printer det drejede sig om, ville de stille mig tilbage til konsument afdelingen!

Efterfølgende blev printeren sendt til Sverige til test, og jeg fik den retur med besked om at den ikke fejlede noget. Jeg anskaffede en ny printer mage til, og den opførte sig på samme måde, også i andre sammenhænge. Jeg måtte vurdere at HP ikke var i stand til at løse problemet.

Fra medierne kan jeg se at der er flere producenter der har problemer, og jeg kan ikke forstå at de ikke har folk til at tage sig af de opgaver der kører af sporet. Det giver dem et rigtig dårligt ry.

Jeg har rigtig gode erfaringer med Dell, men efter Kontant har haft dem under behandling og Dells direktør har håndteret kritikken optimalt dårligt, er det lidt svært at anbefale Dell! SUK, hvad er der lige der sker for dem, herregud hvad koster de dem at bytte en defekt computer ud med en ny, i forhold til den dårlige omtale de har opnået?

Så fik jeg lidt luft, ha en go dag.

mvh,

nikj_dk

tjaaa jeg er da åbenbart ikke den eneste med problemer, har endnu ikke fået en pc.
Infocare presser deres ansatte til at tonser så mange maskiner igennem på så lidt tid, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.
Det er bla. sådan er elgiganten har en service aftale med Infocare og den går bla. ud på bare at tonse så mange maskiner igennem på så lidt tid for eller mister man den bonus infocare ahr med Elgiganten.  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis