Hvordan tørre en opvaskemaskine Bosch Logixx?

Jeg har lige checket midt i opvaske programmet på min Bosh Logixx opvaskemaskine, at den opvasker med varmt vand (= varmelegme OK).

Det er som om at den overhovedet ikke tørrer som førhen, som afslutning.
Hvordan tørrer den? og sidder der et eller andet varme legme der sikre at opvasken er tør?
Lige nu er tallerkner og bestik våde efter endt opvask ca.. 2 timer og 20 minutter.

Et godt råd vil jeg se frem til.

mvh
Jørgen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er nok trykkammeret den er gal med. sidder nederst i v.side hvis I står foran maskinen, så et nyt på og den kører igen. der er kun et varmelegme på maskinen.
Hej Jørgen,

Alle, og jeg mener alle, opvaskemaskiner tørrer på samme måde, nemlig ved at sidste hold skyllevand opvarmes til 70 grader (eller deromkring) afhængig af mærket, hvorefter den tømmer det ud, den varme der så er i dine ting i maskine er det som tørrer.. Men som en lille bonus hælder den afspændingsmiddel i det sidste skyllevand, det gør at vandet hurtiger løber af din opvask og dermed ikke efterlader kalk og salt aflejringer.

Så prøv med det samme den har tømt sidste skyllevand ud, (den skriver så tørring i display) at åbne den.. Hvis du får en dampsky i hovedet er maskinen som sådan ok..
Check dit afspændingsmiddel, og nej der findes ikke trylletabs der kan erstatte det..

Det er det du kan gøre..

Så ved jeg godt at der på nogen findes en lille blæser som tømmer dampen ud hurtigere og de "gamle" Bosch tændte lige det synlige varmelegme 30 sek. osv.. Men det er kun ekstra gejl..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis