Forkromede dele

Nu har jeg lige fået mine dele til Arielen tilbage fra forkromning og nu er jeg lidt i tvivl om hvad jeg bedst gør inden jeg montere dem, værkstedet der har lavet dem siger at jeg bare skal pudse dem med autosol et par gange om året, men autusol er jo mest til når skaden er sket og tingene er blevet matte.
Jeg vil jo hellere forebygge end at helbrede, kan man ikke beskytte krom med et eller andet, der findes jo så mange produkter i handlen..?

Mvh.ame
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja et tyndt lag syrefri olie, og ellers holde den væk fra salt. Lak holder ikke så godt, og det gør også at chromen ikke fremstår helt som chrom skal.

Men hvorfor skulle du have det bedre end andre der kører veteran. Der skal virkelig pudses, pudses og når man er færdig med at pudse, så pudser man lidt mere. Det er det bedste råd til at holde chrom i mange år.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja knofedt har aldrig skadet
og hvis man vil have crom (som godt nok er flot) har man jo selv
bedt om det

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Ja knofedt skal der til, det har jeg heller ik noget imod..
Jeg efterlyser bare den mest optimale måde at behandle krom på,
det er jo en halvdyr omgang, men også rigtig fedt og pakke sine gamle dele ud og se dem skinne som nye..
Sådan noget blir man glad af og så var det tanken opstod.... hvordan passer jeg nu bedst på dem??

Syrefri olie vil garanteret være en god idé, men vel ikke på forrørret??

Mvh.ame

Forrør kan du ikke beskytte. Og hvis de kke er dobbelte kan det endog være at de bliver blå. Men det er jo ikke det der ruster mest hvis bare man passer det. Dansk chrom er jo noget tykkere end det ude fra kina, har jeg hørt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der findes noget der hedder Neverdull som er en speciel klud som skulle være rigtig god. Kan fås ved Louis i tyskland


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis