Universal kap-/geringsav

Hej alle LDS folk

Jeg er lige retuneret fra den store værktøjs messe i Köln. Nøj det er stort og bestemt et besøg værd!

Men dernede så jeg denne sav i aktion, og jeg troede ikke mine egne øjne da jeg så den skære igennem metal, plastik og træ uden at han skiftede klinge eller gjorde andet ved den.

Har I set sådan en type sav herhjemme i Danmark før?

Har vedhæftet produktinfo

Venlig hilsen

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den minder meget om den bosch har lavet....
det må da komme an på den skive der sættes på
og ud fra billedet kan jeg se at det kun er en specielskive
resten er en ganske alm kap/gerings sav som alle firmaer
laver det eneste man skal sikre sig er at den kan justeres
i hastighed den eneste grund til at de kalder det optimeret
hastighed er at de er gået efter det matriale som kræver
laveste hastighed når det skal skæres og så fungere hastighed
kontra klinge på de andre matrialer bare det dårligere
og de forlanger vel også en urealistisk høj pris for den så man
er bedre tjent med enten flere klinger til samme sav eller
en maskine til hver type matriale og hvor mange har lige
brug for at kunne skære både træ/plastick/metal til hverdag
mange gange om dagen

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Snakkede med de danskere, der var nede på standen og de sagde at den ville koste omkring 2.200 dkr. Så det synes jeg ikke er så galt. Det er noget med at de har "droslet" den ned til 2.500 omdr./min. også med den klinge skulle det kunne lade sig gøre at skære i de tre ting. Der er vel ingen der har behov for at skærer de tre ting hver dag, men det er sgu da meget smart?
jeg mener stadigvæk at den er alt for dyr i forhold til at købe tre enkelte klinger
og hvad med kvalitet af selve maskinen når du får både specialklinge+ alt for lavt arbejdsbord
og selve maskinen er bare en alm. kap/geringsav og mit gæt er af tvivlsom kvalitet
og det vil jeg holde på indtil modsatte er bevist

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Det er der intet nyt i. men typisk er det kun bløde metaller de kan skære i, så som alu. prøv at skære i jern med den. det er den nok ikke så glad for.

Jacob
Nu er jeg ikke så skarp i metaller, men så ihvertfald den kørte igennem stål. Klart, det er ikke 40 mm. stål, men alligevel.

Men I tror ikke på den eller?
Hvilke stål ?
Det er flot hvis den skærer igennem en 40mm rustfrit stål stang, et damprør eller andet der har en styrke.

Jacob
Nu kender jeg ikke den sav, men generelt kan en fintandet HM klinge skære i ikke jernholdige metaller (messing, kobber, aluminium)
Der findes dog kapsave med HM klinger til jern , men dem jeg har set skære ikke et fint snit i træ. (jeg mener også kun de køre 1400 o/m, med en 250 mm klinge)

http://images.google.dk/imgres?imgu...s%3Disch:1
På mit tidligere arbejde havde vi en lignende linket, der findes også klinger som kan, en ø 40 mm rustfri rundstål .

De kører vel efter samme princip som Evolution Rage savene.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis