Nem+Billig afslutning af vinduesramme på toilet

Hejsa

I mit sommerhus som netop har fået renoveret facade, hvor nye vinduer er blevet installeret, ønsker jeg at få lukket af indenvendigt på toiletet. Da toilettet først skal gennemrenoveres om 2 år skal det blot være en løsning som bare skal fungere så man kan tage bad uden at fugten sætter sig i gasbetonstenene - se vedlagte foto.

Jeg overvejer at besøge Silvan og få skåret en MDF plade ud så jeg kan beklæde langsiderne i vinduesrammen. Dernæst forestiller jeg mig at overfladebehandle den nye vinduesramme med noget som er vand+fugtafskyende......er dette overhovedet en fornuftig løsning?

Hvis i har smartere eller mere praktisk forslag er jeg meget interesseret i at høre fra jer!

Hilsen
Thomas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stoltzo

Hej kan du ikke pudse din vindues-lysning (siderne+top) og male dem.

Bundstykket: kan du finde et stykke vindues-plade af en slags (måske formica) el. massivt træstykke (stump af køkken-bord-plade) og en bred liste under (lodret) til at støtte (gøre et stykke træ fast i dit puds under vindues-pladen, evt. mure/pudse op under vindues-pl)

Skal/vil du bruge MDF pl. skal det være den vandfaste slags, den alm. tåler næsten ingen fugt (bliver tykkere og skjoldet)

Når det er midlertidig kan du måske leve med dette forslag, ellers er der nok andre som kan komme med input og ideer'.

Håber du forstår meningen! ellers spørger du igen.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg ville rage de flisestumper, der sidder i vindueslysningen, af, og så pudse og male, som snedkeren også er inde på.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja helt klart pudse og male

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Jep..

Spartel og kit, kan dække meget skidt :-)


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også