Nissan Primera 1.6 SRI 95 P10

Har sådan en vogn som pludeslig gik død efter jeg lånte den ud.

Der ingen gnist og starter og alt kører som det skal, elektronikken virker, altså lys, blæser instrument osv.

Der er skiftet fordeler/rotor der tjekket tændkabler og nu også skiftet styreboks faktisk 3 forskellige da vi fik startert bilen efter boks blev skiftet men desværre kun et par gange så vi troede bilen lavede en kortslutning og brændte dem af. Så har købt et par stykker mere.

Bilen har haft et stort anlæg i af tidligere ejer og der har været en del klunse ledninger såsom dirkekte plus ledninger fra batteri uden sikringer op til anlægget i midterkonsol og noget lys under sæder. ALLE gamle ledninger som ikke er originalt er nu fjernet da vi troede det kunne være en fejl, evt om noget er luset på et sted.

Jeg vil kalde problmemet periodisk, dog er det få gange den har startet den sidste måned og den starter kun når motorlampen lyser ved tænding, da den så har kontant til styreboksen og man kan kommunikere med en computer som ingen fejl viser når den altså vil.

Kan det være noget med startspærre systemet?? Har fået lavet ny nøgle også da den tidligere var knækket, har lånt et nyt bundstykke i tændingslåsen det var heller ikke det.

Sad en dag og hev og flåede i ledningerne ved anlægget og bum så lyste motorlampen og bilen starter med det samme. Det var en fredag, mandag var den død igen og har været det en uge nu igen. Har prøvet at hive og flå i de ledninger for at håbe der måske var en løs stel eler en dårlig ledning men uden held.

Måske det bare var en tilfældighed at den virkede da jeg rykkede i ledningerne.

Kan det være sikringsboksen som er defekt på en måde siden den sjældent får adgang til styreboksen og giver mig tændning.??

HJÆLP er ved at blive idiot altså.. Desuden har den stået hos nissan en måned nu hvor en kammerat har hjulpet med nissan øje ind over og det rigtige værktøj bøger osv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen der kan hjælpe???
Når det er et sådant problem, som formodentligt knytter sig til elektronikken, blandet med roderi i det elektriske system, er der ikke mange, der tør byde på en løsning.
Min første tanke, da jeg læste din indgangsbøn, var startspærren. Men da jeg ikke ved om det er noget fabriksværk eller uoriginalt, skal jeg ikke klåge i det. Hvis det er en uoriginal startspærre, er mit standardforslag, at det lort skal pilles ud. Det plejer at hjælpe i de allerfleste tilfælde.
Jo mere elektronik, der er i biler, jo flere problemer, som man ikke selv kan løse. Derfor har jeg ikke elektroniske biler, der er dyrere, end at jeg kan smide dem ud, når der kommer problemer.
Morale: Køb aldrig, aldrig, aldrig en elektronisk bil, hvor rask, ung fyr har været igang med alskens eksperimenter med det elektriske system, ALDRIG!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er original startspærre, så der ikke noget der.

Ja det ikke nemt når det elektronikken der driller.

Men du kan jo ikke få en bil idag som bare har lidt komfort der ikke har elektronik, så den med ALDRIG kan vi jo ikke leve efter
Har du kigget nøjere på det ledningsbundt du flår i, for at se om der er mærker efter en af de populære blå strømtyve?
Det er før set at folk klemmer dem så hårdt at de klipper kobbertrådene i ledningen over.
Det ikke nemt at kommet til hele nettet uden at spiltte bilen fuldstændig ad, så nej. Har kun haft mulighed for at kigge på det som kunne ses med lygte og komme til.

Men kan jeg ikke komme til det, så kan en anden vel heller ikke sætte en tyv på nogen steder det min teori og tvivler på den har været skildt så meget ad før, som den er nu.
Annonce
Nu var det jo mere den unge, raske fyrs aktiviteter, jeg hentydede til!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ved kke helt om jeg er med..?? Måske jeg bare er smådum.. hehe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis