Køb af kompressor

Stark har torsdag til lørdag i denne uge en kompressor på tilbud (halv pris påstår de):
http://www.e-pages.dk/stark/232/

Der står intet om den, men er der nogen af jer der kender modellen?
Hvad skal man se på ved køb af kompressor?

På forhåmd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Køb kompressor efter hvad du skal bruge den til. Skal den være transportabel eller stationær?. Skal den kun pumpe cykel/bildæk op eller skal den kunne skyde med 100mm søm med sømpistol? Jeg har lige købt kompressor nr. 2 da den den lille ikke kan bruges til de store søm.(den er kun til dæk) Den minder lidt om den du ser på. Den nye er en profi som jeg købte som demotilbud til 1000,- (normalpris 4000,-) i Stark. Den kører op på 10 bar.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Jacster

Det kommer helt an på hvad du har af krav og forventninger til den, og hvad du vil bruge din kompressor til.

Jeg mener hvis du vil bruge den til at blæse dit værktøj rent med og lige støve lidt af på dit arbejdssted eller pumpe din cykel, kan du nemt bruge den som er vist, de findes i rigtig mange hjem og hobbyrum.

Skal du derimod bruge den mere (professionelt) til at at male/lakere større emner eller til at sand-blæse rust på f.eks. gamle biler, eller klippe karosseri-plade det kræver en større kompressor-blok og luft-tank for større krav til mængden af l/luft /min.

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hejsa

Tak for svarene.
Den skal primært bruges til hobby-ting:
Sømpistol (mindre søm), cykeloppumpning, biloppumpning, renblæsning m.m.
Vil 2 hk være tilstrækkeligt her eller skal jeg hellere se mig om efter en større brugt?

Jeg har lige set at HN har en 2,5 hk til ca. 700 (selekta) - er det et bedre køb til formålet?
Den kompressor (nr.6375) fra onkel harald til 798,- ser god ud til dit formål. Køb ikke en der er alt for stor hvis du vil gå ture med den.!!!  At den har et arbejdstryk på 10 bar er bare super når du skal bruge sømpistol. Ifølge min svigerfar (tømmermester) skal motoren være så stærk at du kan have en 50m luftslange på den og stadig have fuld arbejdstryk til sømpistolen. Så kan man nemlig stille den larmene kompressor langt væk under arbejdet.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Til de opgaver du beskriver er den et udemærket vag af kompressor.
Hvis du kun skal bruge den en gang i mellem er der ingen grund til at bruge kaste flere penge efter den.
Du har kun brug for 10 bars tryk, hvis du skal skyde 75,90 og 98 mm søm i.
Den Stark har i avisen giver 9 bars tryk, hvilket burde være nok til dine opgaver.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også