Valg af skruemaskine

Jeg har igennem 5 år været den lykkelige ejer af en DeWalt 18v (NiCd) skruemaskine med slagbor - den er nu død, og skal erstattes. Men med hvilken..? Mit budget er 3000 kr, og jeg skal mindst have 18v Li-ion, 2 batt, lynlader, og meget gerne slagbor.

Har kig på følgende, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge. DeWalt'en 'kender' jeg, men synes 2,0 Ah er i underkanten.

Hvad ville I vælge og hvorfor - måske I har helt andre konkrete bud?

Metabo SB 18 LTX Impuls

Makita BHP451 LXT

Makita BHP454 RFE

DeWalt DCD920L2

Og den billige(re)...

AEG BSB18LI

På forhånd tak.


/Bellini

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville vælge en af de Makita'er du nævner, jeg har rigtig god erfaring med Makita

Desuden kan prisen forhandles en del ned, på Makita.
Det kan det i mit lokale XL (brejnholt i Randers)
Også så det matcer, div netbutikker her i DK

mvh jens
Samme spørgsmål gav jeg forhandleren i Bygma Gråsten. Hvad er bedst , Markita, Dewalt eller bosch?? Han svarede at det var ligegyldigt da maskinerne er lige gode. Typisk vælger håndværkerne det mærke de bruger i forvejen. Har man flere maskiner fra samme mærke, passer batterierne nemlig sammen.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Jeg er selv på jagt efter en skruemaskine.. men det du linker til er jo boremaskiner eller skrue/boremaskiner..

Det er sådan en fætter her jeg opfatter som skruemaskine.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af Bellini på 02 mar 2010 19:37
Jeg har igennem 5 år været den lykkelige ejer af en DeWalt 18v (NiCd) skruemaskine med slagbor - den er nu død, og skal erstattes. Men med hvilken..? Mit budget er 3000 kr, og jeg skal mindst have 18v Li-ion, 2 batt, lynlader, og meget gerne slagbor.

Har kig på følgende, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge. DeWalt'en 'kender' jeg, men synes 2,0 Ah er i underkanten.

Hvad ville I vælge og hvorfor - måske I har helt andre konkrete bud?

Metabo SB 18 LTX Impuls

Makita BHP451 LXT

Makita BHP454 RFE

DeWalt DCD920L2

Og den billige(re)...

AEG BSB18LI

På forhånd tak.


/Bellini
en makita 451. den har nemlig 3 gear.

Men ellers er den metabo LTX også fristende. det der trækker ned på den er at den kun tager 1400rpm mod makitas 1700rpm.
Det der trækker op på metabo er form faktoren. den kan man få ind næsten alle steder. her er konkurrenterne adskillige cm længere. Samtidigt er det den med det bedste moment. men det betyder ikke noget for dig vedmindre du skruer lange 8mm skruer eller 10mm skruer i træ.

slagbor er uden betydning da man med moderne bor fint kan bore i mursten og andre bløde matrialer uden slag. til beton duer en slag boremaskine aligevel ikke. her skal der en bore hammer til.
Dog virker slagne i mursten sådan at hullet bliver hurtigere boret men at man mister noget af nøjagtigheden.


Jacob
Annonce
jeg er tømre og utrolig glad for makita,men jeg vil hoppe vognen og sige at slagfunktionen er spild af penge.
og jeg ville vælge en 2 gears maskine da den er noget mindre at gå med,men det er jo en smagssag
Metabo'en har lidt højere drejnings moment end Makita BHP451RFE. Så hvis det handler om skruer på størrelser på 6,0 x X mm og karmskruer lyder Metabo'en på papiret bedst.

Jeg har ikke personlig erfaring med de nævnte modeller.
Men min erfaring siger at 2 kontra 3 gear er lige godt Det er som reelt det samme område af omdrejninger bare spredt ud på 3 gear.


STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

ja men når du gårned igear erdet ikke for ,omdrejningernes skyld men for at man vil have et støre moment
og kontrol med i skruning
når man går op i gearing er det for at få omdringerne når man skal bore

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Bellini
er det en boremaskine du vil have eller en lidt større bore/skruemaskine end ixoen så overvej lige at kigge på de to som Festool har der kan kommer ind i hjørnerne når du f.eks skal montere et køkken

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

det er også hvordan du holder på den. om den er næsetung eller er i ballerngse.!
(ligevægt).
og hvor godt den "ligger" i hånden.
det er en fordel at have god drejningsmomment til store skruer
blan andet kamskruer.
og høje omdejninger til boring.!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis