HP Compaq skærmproblem

En god ven af mig har en HP Compaq notebook nx6100, s/n CNU517036M.   
For godt et års tid siden blev den ustabil:
Når man åbnede låget og tændte den, startede den fint op, men periodisk kom der ikke lys i skærmen, medmindre man drejede skærmen ind mod tastatur og derefter bagud nogle gange.
Det er blevet værre med tiden og nu vil der slet ikke komme lys i skærmen, selv om man kan høre og se pc'en kører.
Jeg har mistanke til forbindelse til ledningerne fra bunden af pc og op til skærmen.

Nogen som har et godt råd om problemet?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis i har mod på det så hent servicemanualen fra HP's hjemmeside og skil den ad og check kablet og andre forbindelser til skærmen. Check også om kablet sidder god fast til motherboardet (det er trykket ned i et lille stik).

Der sidder også en lille knap, der føler om låget er lukket og dermed slukker skærmen. Kan det være den, der driller (hænger).
Føleren sider som en lille spids oppe lags skærm hængslet. På nyere bærbare er den dog altid skjult, så du kan ikk være sikker på at finde den

Ville også skyde på kablerne fra bundkortet og videre, eller kan det også være inverter board'et som er det sidste inden selve lcd panelet. Det er ikke meget stører end en halv blyant, og måske svært at finde hvis man ikke lige kender indersiden af en laptop

Men tjek kabler til skærmen panlet som Henrikh forslår, navnligt dem som ligger i hængslet, de er under stor belastning i form at alle de rotationer fra åbning og lukning.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Mange tak.
Jeg har fundet føleren og manualen.
Endvidere har jeg på HP-hjemmeside fundet videoer som viser, hvordan forskellige komponenter udskiftes. Jeg skal have gransket disse videoer.
Tror det er kablerne, der er problemet, for jeg har fået lys i skærmen ved at åbne skærmen helt (180 grader), når jeg tænder pc.
Efterfølgende kan jeg rejse skærmen til ca 90 grader og stadig have en fungerende skærm.

Hounsou: Sidder inverter board i låget eller i bunden?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis