Olielampen blinker og bipper

Hej. Har en Golf 3 1.4 fra 1994.
Igår der jeg skulle køre hjem, starter jeg bilen og kan se at olielampen blinker. Jeg prøvede at trille en lille smule (100 meter maks) og så begyndte det at bippe. Så jeg ringede til min vejhjælp. Da de kom frem, prøvede de at hælde mere olie på, men lampen blinkede stadigt. Der var ikke så meget andet at gøre, så de kørte mig fra Billund til Odense og smed bilen ind til min værksted.
Men!... mig bekendt er der 2 olietryks målere i sådan en golf. En lavstrykmåler og højtrykmåler. Og kun den ene af dem resulterer i bipperi. Men ja... Hvad kan der være galt?
Jeg har aldrig hørt om en oliepumpen der er gået sig en tur på golfen. Men igen, der er lige blevet skiftet tandrem og vandpumpe på bilen og mig bekendt drives oliepumpen af tandremmen. Kan der være noget der?

Hilsen Alex
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis et filter er tilstoppet så får du ingen tryk.. Hældte i bare olien på eller tjekkende i oliepinden??
Nogle biler har niveaumåler og trykmåler - de fleste kun trykmåler.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det ka kan også være kontakten i bundstykket der er død. Prøvede du at lirke med nøglen når den blinkede? kontakten sider under nøglen det er en sygdom på passater.
Ej, det har jeg godt nok ikke. Men kommer forbi mekanikeren i morgen, håber lidt på det er en små sag...
Skrevet af grandoldman på 28 feb 2010 17:34
Hvis et filter er tilstoppet så får du ingen tryk.. 

Hvem har dog bildt dig det ind?
René
Ja ALB69 det må jeg lige korrigerer oplevede det med et stoppet filter og en ødelagt ventil.. først ingen tryk og så et eksploderet filter.

Men det var i den forbindelse jeg fik at vide at der ikke var tryk når filteret var stoppet. Fik bare lige ikke detaljen om ventilen også var i udu..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis