Bil kan ikke starte, efter den er gået istå

Min Skoda Felicia 1,3 fra 1999 laver en besynderlig fejl.
Normalt starter den altid første gang. Men hvis man kommer til at lave den typiske begynderfejl med, at man ikke trykker nok på gaspedalen, og ikke rammer koblingspunktet, således at bilen går istå, så kan bilen ikke starte igen, før der er gået et minuts tid. Måske skyldes det at motoren bliver oversvømmet af benzin? Hvad kan der være galt.

Mvh. Frank
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så må du jo øve dig noget mere på det kobl.punkt

 

Prøv at træde speederen stille og roligt HELT i bund og hold den der stille og roligt, medens du starter.
På den måde lufter du motoren ud og har mulighed for at bringe liv i den igen!
Men ellers vil jeg også foreslå dig at øve dig i korrekt tilkobling!

Med venlig hilsen
ktm

 

Så det er ikke et problem man kan lave på bilen? Synes bare ikke at andre biler normalt er så lang tid om at kunne starte igen, efter at være gået istå...
prøv at holde foden helt fra speederen når du starter, hvis din choker fungere som den skal skulle det ikke være nødvendigt at give gas under start, er din bil forresten med indsprøjtning eller karburator?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Bilen er fra 1999, så lad os nu bare antage den er med sprøjt

Så er der nok heller ikke en choker!

Men ja prøv at træde speederen stille og roligt i bund, og forsøg så at starte den igen.

Hvid der er sat uorginalt luftfilter (KN eller lign.) vær så opmærksom på om div. lyftmængdeføler, og tempføler er monteret...

mvh jens
Men det er kun i forbindelse med at jeg ikke rammer koblingspunktet rigtigt, og derefter at bilen går i stå, at den ikke vil starte...
Starter altid første gang normalt.
Jo men du stopper vel ikke motoren på samme tidspunkt af andre årsager?
Det er så inderligt typisk, det du er ude for. Prøv nu lige at gøre som jeg foreslår.

Med venlig hilsen
ktm

 

Synes dog at jeg har prøvet at træde på speederen når jeg skal starte igen og det har ikke haft den store effekt :-(
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis