Smæklås i baglås

Hej

Har netop købt en gammel lejlighed, hvod køkkendøren har monteret en smæklås ovenover håndtaget (eftermonteret på gammel dør fra ca, 1900). Låsen er nu gået i baglås, og kan hverken åbnes indefra med vrider eller udefra med nøgle. Hvad gør jeg?

Der er en skrue i venstre side, som kan skrues af. Hermed bliver huset løst. Men vrideren forhindrer at huset kan pilles af. Hvordan får man vrideren af? og er det vejen til at få løste problemet? Jeg tænker, at vi skal skifte hele låsen...

Mvh. Lars
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du åbnet lågen eller er den stadig lukket

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

så prøv lige med noget wd40 eller noget rigtig låseolie igennem nøglehul
og så vent 1-2 timer før du begynder at lirke med låsen det kan være at du er
nødt til at gentage et par gange og det kan være at du er nødt til at vente
til næste dag men prøv at lade kemien arbejde for dig
og lad nu være med at bruge kræfter når du forsøger at dreje nøgle så er du først på s........

men lad os høre fra dig når du har fået den op

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Der sidder vel ikke sådan en lille sikringsknop der skal skydes til side før døren kan åbnes - både indvendigt og udvendigt fra?
lars kan du komme til fra en anden låge det lød sådan da du skrev at hverken vrider el. nøgle
kunne drejes

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Det er døren til køkkentrappen. Så jeg kan komme til fra begge sider. Vrider inde fra og nøgle udefra.
Tak. Det prøver vi. Det er formentlig løsningen. Lejligheden har ikke været beboet i et halvt år, så tingene er nok "groet fast".
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis