HJÆLP hvordan monterer jeg 2 tråde i samme ternimalhul??

Hejsa
Jeg har skiftet nogle kontakter i mit køkken som er videreført til mit køleskab. Der er lavet en forbindelse melllem 2 kontakter ved at en kablestump er ført fra det ene til det andet stik. Mit problem er at jeg har problemer med at få 2 kobbertråde ned i samme hul. Nogen som har et tip til hvordan dette gøres nemmet.

Hilsen
tellme
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På LK´s produkter er der mulighed for tilslutning af to leder for Fase(Rød) og to leder for Nul(Blå) og to beskyttelseleder/jord(Grøn) - Så ud fra dit forklaring kan jeg ikke se problemet. Forudsat du anvender LK stikkontakter.

På LK produkter må du ikke have to leder i samme skære-klemmetilslutning. Så du skal slet ikke have to-leder ned i samme hul.

Prøv at kigge på http://www.sik.dk/Forbrugere/Goer-det-selv/Goer-det-selv-el/Stikkontakt-og-afbrydere-i-den-faste-installation

- Og eller tag et billede af dit problem og smid her op.
Tak for input. Hvis ikke jeg putter 2 ledere ned i samme skære-klemmetilslutning, så kan jeg ikke få videreført strøm til de stik jeg har. Så jeg må nok isolere dem og få en elektriker på banen....
hvornfor må man egentlig ikke have to ledere i samme skære-klemmetislutning??
Hvor mange kabler kommer der ind i dåsen?

Et kabel/rør med fase,nul og jord. -> Ikke et problem i en LK stikkontakt.
To kabeler/rør med fase,nul og jord. -> Ikke et problem i en LK stikkontakt.
Tre eller flere kabeler/rør med fase,nul og jord. -> Her samles lederne i samlemuffer bag stikkontakten, og der laves en afstikke som forsyner stikkontakten.
yes det er fordi jeg har 3 kabler. Så jeg må få kilet en samlemuffe ind bag kontakten. Er det forssvarligt/lovligt??
Annonce
Skrevet af tellme på 27 feb 2010 19:40
hvornfor må man egentlig ikke have to ledere i samme skære-klemmetislutning??


Fordi de er lavet til en. Og man skal følge producenten anvisninger. Nok fordi det giver en dårlig forbindelse, som er lig med varmeudvikling.
Ok TAK men må jeg godt bruge muffer når nu jeg mangler et hul til en leder da jeg skal forbinde 2 kontaker?
damn jeg kan ikke få plads til en muffe. Jeg SKAL ha 2 ledere ned i det hul - hvad gør jeg??? må vist have fat i en elektriker....
hvis du ellers har fjernet den yderste kappe så du kun har inderkabel på alle tre burde det ikke
være så stort et problem at få plads til en samlemuffe

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Der er IKKE skæreklemmer på LK kontakter. Skæreklemmer er kendetegnet ved at man ikke skal afisolere ledningen inden den monteres.

/ Claus

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis