Kører trådløst netværk v 25 Mbit Stofa-bredbånd?

Stofa kan ikke levere trådløst netværk ved over 6Mbit bredbåndsforbindelse. Jeg har bestilt 25Mbit og sætter så selv et trådløst netværk på 100Mbps op. Får jeg fuld udnyttelse af mit 25Mbits bredbåndsforbindelse? Stofas svar var lidt tåget..
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får udbytte af alt det som stofa leverer.

Jacob
Ok, det mente jeg også, - det undrede mig bare at Stofa ikke leverer trådløst, når det er over 6Mbit, så jeg tænkte, om der var noget i Mbit og Mbps, som jeg havde misforstået.

Tak for svarene!
jeg forstår ikke helt hvad du mener med "trådløst"
mvh
peter
Husk der er forskel på bits og bytes... en Byte indeholder 8 bits...

Så 8Mbit er 1 MByte.. Bits staves typisk med lille b og Bytes med stort B

Det kan give anledning til misforståelser

Jeg forstår heller ikke hvad du mener med at de ikke kan levere trådløst.. du sætter da bare et trådløst access-point til din netværk.. så er det løst..
Annonce
Så vidt jeg kan se på stofa (link) så handler det om at købe et trådløst modem via dem (dvs. leje)
Stofa skriver: "Sådan virker trådløst bredbånd, Du får udleveret et nyt trådløst modem"

Så du kan lige så godt selv købe et trådløst access-point som Mathiasen skriver.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

ja det gør du - sætter du en trådløs router med standarden 802.11 G - der lover de teoretisk en bredbånd forbindelse på 54 mbit - men rent praktisk vil du kun nå op på de 27 mbit, da vi har masser af forstyrrelser i luften. vil du være 100 procents sikker - så køb en trådløs router 802.11 N der er der op til 300 mbit - rent teoretisk- men så skal du nok få fuld udnytte af dine 25 mbit!
Hej Sofus, - det har jeg gjort og det virker!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis