Skæve skiver igen E46

Hey da jeg købte bilen rystede det virkeligt meget når man bremsede ned fra 80+. Så skiftede jeg skiver og klodser og så holdte det op, men har kun kørt 5000km og nu er den begyndt at ryste meget igen, når man bremser ned fra 80+. Nogen der kender problemet
Bilen er en 323 E46 fra 99

Med venlig hilsen Kevin
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billige skiver med hårde felter, slides ujævnt, deraf rysteriet, købt for billigt. Få nogle kvalitetsskiver.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Og du er selvfølgelig sikker på, at stempler i calipre kører som de skal, og de ikke sidder fast i glidestykker. For problemet kommer i forbindelse med varmeudvikling
Når nu skiverne har slået sig skæve 1gang, så få drejet dem af så de er lige.. De kan nemlig ikke slå sig 2gange..

Skiver der har slået sig en gang og blir drejet af kan sagtens gøre det en gang til.

Der blir jo tilført nye spændinger når man afdrejer dem som så kan gi nye skævheder bagefter.

Køb nu noget originalt istedet for de der hullede sportskiver lavet af billig legering

i kinaland,og personligt tror jeg dine kalipre skulle ha et abonnement/eftersyn for det

kunne tyde på de hænger og varmer


 Mvh Henrik

Jeg har set en del skiver med hårde pletter, og de kan ses med det blotte øje, de fremstår mere blanke, end resten, er der noget af den slags, dur skidtet ikke. Køb, hvor mekanikeren køber, de vil ikke ha det skidt, tilbudshandlerne leverer.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej
Det er ikke et normalt problem for en E46.
jeg gætter på du har noget ubalance i hjul eller slitage i bærekugler, styrekugler, reaktionsarm eller defekte støddæmpere som resulteter i dit problem.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
Det ses også jævnligt at selve hjulnavet er en smule skævt.
Så kan man sætte nye skiver på i et væk. I begyndelsen virker det som om det er i orden, sådan da, men hvis man er vant til at teste den slags, vil man kunne spore en ganske svag sitren, som kan forveksles med meget andet. Ligeledes vil man i begyndelsen glæde sig over den forbedrede fornemmelse, og fortrænge den svage sitren. I løbet af få tusinde km vil problemet igen vokse.
Når man afprøver bremserne, skal man på et meget jævnt stykke vej, prøve en almindelig nedbremsning fra f.eks. 80 km/t til stilstand og hele tiden være opmærksom på små rystelser. Er man i tvivl slipper man bremsen og prøver om der er ændring. Er der det og det er nye skiver, er muligheden der for at det handler om et skævt nav.
Man kan også afprøve dette ved montagen af nye skiver, ved at sætte et micrometerur på og måle slaget i skiverne. De har et opgivet mål for, hvor meget man tillader. Selvfølgelig kan man komme ud for skæve skiver, der er produceret så dårligt, men i dag, hvor tingene er lavet med moderne værktøjsmaskiner, er det yderst sjældent.
Det kan altså blive nødvendigt at pille navet af og få det rettet, eller få drejet skiven af på navet.
Men når alt dette så er sagt, er det klart at bremsecaliperen skal køre 112% i stempler og føring, samt klodserne skal kunne bevæge sig helt og aldeles frit.
Bremselangerne kan også snyde en, ved f.eks. at være klappet delvis sammen inden i, så trykket kun meget langsomt går helt af caliperen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hey er der nogen der ved et sted hvor man kan købe stempler til kaliberne
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis