Skæve skiver igen E46

Hey da jeg købte bilen rystede det virkeligt meget når man bremsede ned fra 80+. Så skiftede jeg skiver og klodser og så holdte det op, men har kun kørt 5000km og nu er den begyndt at ryste meget igen, når man bremser ned fra 80+. Nogen der kender problemet
Bilen er en 323 E46 fra 99

Med venlig hilsen Kevin
Hey da jeg købte bilen rystede det virkeligt meget... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge et helt rep. sæt, med tætningsringe og gummitætninger.
Det er slet ikke sikkert dine bremsestempler fejler noget.
Ofte findes det kun som orginale dele...

Bremserne er en ret vital del, det er vigtigt de fungere, så hvis du ikke, har prøvet at renovere bremsecalibre før, så få hjælp af en som har erfaring.
Alternativt køb nogle renoverede ombytnings calibre.

mvh jens
Hej
Hos Mekonomen - i hvert tilfælde i deres afdeling i Århus, hvor de også renoverer kalibre, har jeg ofte købt både rep sæt og løse kaliber stempler.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
Kan man handle som privat ved Mekonomen?

mvh jens
Det er jeg på ingen måde enig med dig i.. Hvor skulle de nye spændinger komme fra?
Hej Jens
Ja det kan man i hvert tilfælde i Århus / Tilst.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
Annonce
Hvis man har en kørerstil der gør at man kører så man får VARME bremser og så holder for f.eks. rødt mens man holder hårdt på bremsen køles de ikke lige hurtigt over det hele. Tril det sidste stykke.. Det samme hvis ens bremser er meget varme og man så stiller den med håndbremse trukket og lader den køle ned, så bliver det også skævt.
Jeg har kørt er par skæve skiver lige igen på den måde.. Jeg oplevede nøjagtig det samme med nye skiver som blev skæve efter nogle ugers kørsel.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Sory jeg forvekslede det med FTZ autodele, der kan man ikke handle privat, ikke i Randers.
Mekonomen er der ingen problemer, heller ikke i Randers

mvh jens
Jeg takke for alle svarerne
Du har ranset navet indet du satte de nye skiver på...
Vedr. hjulnav, som er en smule skæve, har jeg oplevet præcis det som ktm skriver. Efter hvad jeg husker, var jeg gennem 2 eller 3 perioder med skift af skiver eller afdrejning og tilbagevendende ruskeri efter ca. 5.000 km kørsel, inden det endelig blev opdaget at det var et af navene, som var en ganske lille smule skævt.

Peter Ø

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis