Luft opvarmning af første sal..

Jeg tænker lidt i forskellige og billige måde at varme min første sal.. ca 45m2

Men da værelserne er og pt er udstyret med dyre el radiatore. Som bruger rigtig meget strøm.

Først var det menning at jeg ville ha radiatore til centralvarmen men de fylder jo godt op i rummet...

Den anden løsning var gulv varme med varmefordelingsplader. en meget dyr og dog meget komfentabel.

træjde løsning er at koble en varme flade fra centralvarnei indblæsning fra varmegenvending på første sal med en radiatore termostat og rumføler.
Sådan at indblæsning luften varme værelserne op...

Den løsning kan jeg lave varmeflade plus føler + dvs til 3500kr Kan en evt bruge en bilkøler istedet.
Hvor imod gulvvarme kommer op i 9000kr plus.
Radiatore koster ca 4500kr...

Ulempen ved luft løsning er at der bliver samme temp i alle rum og ikke mulighed for indiovel justering ud over at lokke lidt af for luft spjældet....

Hvad siger i er det luft løsning en god eller dårlig løsning..

Kan vi holde varme på første skal på dem måde bare ved luft opvarmning.....
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo vælge at lade el-radiatorene blive, og samtidig have luft løsningen.

Så sætter du lufttemp. til den temp der skal være i det koldes rum, og bruger el til de sidste grader til komforttemp i de andre rum

Der kan jo evt. sættes en timer på el-radiatorene, så de ikke kører når i ikke er hjemme mm

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hvad med evt at lægge el gulvvarme og fjerne rediatorerne også lave luftløsningen?
Jeg vil jo gerne væk fra el varme da det er noget der hurtig kan løbe løbs.....

jeg laver bare luft løsningen og laver gulv konstrotions sådan at jeg kan ligge gulv varme siden hen hvis det bliver nødvendig....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis