Nyt tag - prisleje?

Hej jeg skal have nyt tag på mit rækkehus, og vil lige høre hvad ca. prisen på et sådan arbejde. Huset er i kbh.området

Arbejde:
Gl. tag skal fjernes
Der skal lægges nye spær, undertag (fast eller lærred), lægter og tegl (uglaseret, rød, fals).
Der er 4 ovenlysvinduer som skal genbruges.
Huset er ca. 7 m bredt og 10 m dybt og har en hældning på ca 40 grader
I den ene side af huset er der niveauforskel til nabotaget (nedad 25 cm).
Der er en skortsten.
Under nuværende tag er der isoleret (360 mm) som skal bibeholdes.

Håber i kan hjælpe
Lasse
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor skal der nye spær ?

Og umiddelbart kan det ikke betale sig at genbruge de gamle velux vinduer hvis de er over 8-10 år gamle.

De gamle spær buer op til 10 cm ned på midten, så det er forholdsvis meget der skal understøttes, hvis de eksisterende spær skal bruges til ny tagbelægning. Jeg går ud fra at eksisterende spær skal blive stående (fordi indervægge er fastmonteret på dem) og så lade de nye spær bære den nye tagbelægning.

De eksisterende ovenlysvinduer er kun 2 år gamle og i ganske fin stand
Lidt mere info:

Nuværende tag er kun få år gammelt, men det lader til at være et problem med undertaget, da det har dryppet ned indvendigt ved ydermuren.

Jeg har fjernet isoleringen for at se nærmere på problemet, og til min store skræk, kunne jeg se at spærret er fuldstændig gennemblødt. Spærret ved siden er ikke vådt i samme omfang, med fugtigt er det. Så det er nok generelt at spærene er våde.

Så jeg vil tro at nuværende tegl kan genbruges, men at undertaget skal lægges om.

NB - Det er ikke muligt at reklamere over tidligere taglægning...
Okay, jamen så skal der bare monteres opretning på spærene, og ikke nødvendigvis nye spær...

Skal de gamle tegl genbruges, så skal du nok regne med nogenlunde samme pris som hvis der bliver brugt nye, hvis ikke mere.
( Kommer selvfølgelig an på hvilket tegl du har i dag )

Det er tager utroligt lagt tid at tage tegl ned til genbrug, også tage dem op stykvis igen i forhold til bare at få kranet de nye tegl op.

Du skal nok regne med 100.000 - 120.000,- incl. stillads hvis du skal have et firma til at lave det.

Men er du sikker på det er fordi at undertaget er utæt, og det ikke er manglende ventilation / utæt damspærre der er skyld i det, men sådan en kold periode som vi lige har haft, vil mange sikkert opleve større mængder kondens i tagrummet hvis damspærren ikke er 100% tæt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis