Kondensvand kortslutter ventilator.. PUF!!

Vi har på toilettet (og bad) en alm. ventilator i loftet. Aftrækskanalen går næsten lodret ca. 2,5 til 3 meter op og ud gennem taget.
Kanalen er isoleret med flamingo (specialfremstillet til formålet)
 
Alligevel kommer der en masse kondensvand i kanalen.. Det drypper ned på gulvet.. men på vejen ned kommer der også vand i ventilatoren og så kortslutter den og sikringen i tavlen springer ud..

Nogen der ved hvordan man griber sådan et problem an.. så kondens, og især kortslutning undgås??

Vil lige tilføje at vi ofte lader den stå tændt så længe at kanalen bliver varmet op af luften fra badeværelset.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil tro at det er fordi, dit ventilationsrør ikke er isoleret.
Jeg har isoleret mit med 100 mm glasuld, og har aldrig problemer med kondens...

mvh jens
Monter en PAX ventilator. Her sidder motoren på en arm udenfor hullet. Desuden kan motor og mølle klikkes af for rengøring.
Der skal mere isolering til. Du skal nok over 100 mm - det er din flamingo garanteret ikke. Husake isolering skal slutte HELT tæt både for oven og for neden. Go' jagt!

 

hvis jeg piller flamingo af hvad skal den så have i stedet.. kan man få noget med overflade så ikke går i stykker..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 26 feb 2010 09:15
hvis jeg piller flamingo af hvad skal den så have i stedet.. kan man få noget med overflade så ikke går i stykker..


hvorfor vil du pille flamingoen af?  blot isolere noget mere, evt. lamelmåtter med alu bagside, det som man også bruger til ventilations anlæg.
Annonce
Næ det kom jeg også til at tænke på.. Har lige kigget på det igen.. De flamingo stykker er jo samlet med tape og nogle steder bag tapen er der luft ind til kanalens yderside.
Sådanne lamenmåtter?? skal alusiden vende ind eller ud ad?? altså, skal man kunne se alu'en??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Af med flamingoen rul nogetglasuld om og giv det noget ståltråd. giv det en omgang glasuld mere. slut af med pap og ståltråd. alternativt kan man bruge gips.

Jacob
100 mm lamel isolering med alu siden udad, måske ikke billigst, men nemt og effektivt.
Skrevet af Jacob Antenne på 26 feb 2010 14:07
Af med flamingoen rul nogetglasuld om og giv det noget ståltråd. giv det en omgang glasuld mere. slut af med pap og ståltråd. alternativt kan man bruge gips.

Jeg har været ude og købe en rulle rockuld og ståltråd.. Men jeg kan da ikke se at det er en god ide at tage flamingoen af.. den er jo nærmest støbt fast til kanalen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 26 feb 2010 21:06

Jeg har været ude og købe en rulle rockuld og ståltråd.. Men jeg kan da ikke se at det er en god ide at tage flamingoen af.. den er jo nærmest støbt fast til kanalen.

Hvis flamingoen ikke passer perfekt skal den af. så enkelt er det.
passer den perfekt bidrager den positivt til isoleringen. ellers er den bare i vejen. Men det finder du ud af.
Jeg isolerede på et tidspunkt nogle rør der havde skum isolering. det var noget bæ indtil jeg pillede skum isoleringen helt af. det gjorde det hele meget lettere.
Nu har du vel købt din uld i plader ikke ?

Jacob
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis