Syltet løg.

Har gået lidt og overvejet hvorfor jeg aldrig har set syltet løg, altså almindelige løg skåret i ringe ikke de der perleløg. Jeg kunne godt have en lille fantasi om at de ville klæ en burger max
Men nu har jeg så begivet mig ud i projektet, jeg har prøvet at lave den simpel og så kan jeg jo altid udvikle den

Jeg pillede og skar en passende mængde løg, smed dem på panden og stegte dem uden smør og sørgede for at vende dem hyppigt så de ikke tørrede ind. Jeg gik efter at de skulle blive brune men stadig fyldige, lige knap færdig stegt, men lod enkelte blive en lille smule sorte for smagens skyld.
Marinaden lavede jeg imens løgene stegte. Lager eddike, lidt salt og så en god portion sukker, varmede det op så sukker og salt blev opløst, magte på den og klappede kokken på ryggen, det havde han sq klaret godt.
Som beholder valgte jeg et silde glas, de burde være designet til det sure indhold. Skoldede glas og låg. Da jeg havde fyldt det op med løg og hælt eddike/salt/sukker lagen over så slog det mig.... Der skal sq chil i, som sagt så gjort, jeg havde tilfældigvis en lille stærk peber på lager, den tog jeg 1/4 del af og proppede i, jeg håber ikke det bliver for vildt men med lidt held burde det være lige tilpas med den sur/sød/stærke smag.

Nu sidder jeg så bare lige og tænker, hvor lang tid skal sådan noget tå og ved hvilken temperatur, jeg har sat det i køleskabet.

Til sidst hvad siger i hit eller shit ?

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej DangMan,
jamen du er da på rette vej,-men sildeglas er altså til sild, du får aldrig sildesmagen ud. Du kan godt spise dine løg efter 2-3 timer. Prøv næste gang at sylte peberfruger,-det tager kegler også hos børn.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Det er ikke første gang jeg har brugt silde glas og har ikke haft problemer med bismag. Sidst lavede jeg en røvfuld af min jensens grill marinade kopi og der var ingen problemer.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis