midland motorolie.

Hej alle.

Vil høre om der er nogen her der har erfaring med et fabrikat af motorolie der heder Midland. det er vist en producent fra Schweiz.

spørger fordi at brødrenes autodele i greve sælger det til meget rimelige priser. hvad jeg kan se overholder de alle de normer som de dyrere og mere kendte mærker holder.

http://www.midland.dk/

mvh søren

Søren Hansen

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stortset alle olier, også de billige, overholder alle krav...
Det er jo kun minimums krav, som de fleste er langt bedre med.

Men jeg tror der er mange andre ting i olien end det.

Normalt bruger jeg Shell 5w-40 semisyntetisk motorolie på min gamle Corolla årg 90
Her æder den en liter på 8000 km.
Så købte jeg noget Mobil hos Harakd Nyborg også semisyntetisk, og Wupti nu snuppede den en liter på 4000 km.
Så på med noget Shell igen, og olieforbruget var igen 1 liter pr 8000km.
Jeg har før brugt Elf olie, her var der heller ikke problemer...

mvh jens
Du betaler jo ikke for en mærkevare allerede der sparer du penge.. og så længe de ikke lover at din bil nu pludselig kan kører 40 km/l benzin så er det som regel ærligt nok..
At en Shell olien skulle være noget specielt kan jeg ikke forstå, men sat op mod en Harald Nyborg olie (eller bilka, netto, aldi og lidl) vinder de fleste olier.
Brødrenes autodele er generelt et okay og prisvenligt sted at handle og de har mange værksteder på deres kundeliste så de vil nok ikke ødelægge deres omdømme på dårlig olie.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg synes nu nok at det er "flot", at I klassificerer en Mobil1 som en sekundaolie, fordi den er købt ved Harald Nyborg.
Det er en motorolie som I meget let kan komme til at betale 2-3 gange så meget for ved et mærkeværksted. Det har jeg desværre selv oplevet for år tilbage på et Mercedes værksted! :-))
Jeg fik også problemer med et stærkt øget olieforbrug, men det skyldtes at det var en gammel motor, med 3-400.000 km på tælleren. Det er i hvert fald ikke fordi Mobil 1 er en dårlig olie, tvært imod.
Hvis jeg nogen sinde skulle komme i den sære situation at jeg købte en splinterny bil, ville mit valg sikkert falde på Mobil 1, men aldrig nogen sinde til en gammel motor.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu kan man hos HN købe MOBIL 15W40 5 L MULTIGRADE til 169 kr.. kan ikke lige se semi.. men skal prisen ikke lige tages med.
Midland kan vist fås fra 179 for 4 liter..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
jeg kan forstå der er lidt forskellige holdninger.

kan se de i bilka sælger Shell 5w-40 diesel til en billig penge også.

nogen der ved om shell olie er noget værd?

mærket er jo lidt mere kendt.

mvh søren

Søren Hansen

Jeg tror du får svært ved at finde en olie, som er ubrugelig i det hele taget.
Shell kan i hvert fald ikke lægge navn til en olie, som ikke er noget værd.
Hvis du er meget i tvivl, kunne du jo blot købe et kendt mærke.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu er Shell jo flere forskellige olier.. du skal jo kigge på hvilke krav der er til olien i dit servicehæfte og så købe sådan en eller en bedre.
Jeg kan ikke lige huske hvad de forskellige klasser hedder men de står på dunken.

Der er mange forskellige måder at stille krav til olien på.. her er der nogle stykker på

ACEA E7/E5/E4
API CI-4
CAT ECF-1-a
CUMMINS
CES 20076/7
DEUTZ DQC II-05
MACK EO-M PLUS
MAN M 3277
MAN M 3277 CRT
MB 228.5
MTU DDC TYP-3
RENAULT RXD
VOLVO VDS-2

Disse er vist til lastbiler.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg fatter helle ikke at jeg var så uheldig med Mobil1 olie
Men lidt påfaldende, at olieforbruget, omgående faldt igen, ved skift tilbage, til Shell, af akurat samme olietype.
Toyota bruger Shell olie, og det betragter jeg som en blåstempling, til min corola...

Men jeg ville da ikke have det dårligt med at køre på Castrol

mvh jens
Du var da ikke uheldig med Mobil 1. Det er blot den olies natur og har været det fra dag 1, hvor den blev introduceret. Den gang blev man direkte advaret imod at bruge den på gamle motorer. Ligeså blev man advaret imod at bruge den på totalt nyrenoverede motorer, der skulle tilkøres på en alm billig indkøringsolie.
Når så motoren var kørt til, kunne man med fordel bruge Mobil1 og få gavn af de egenskaber den besidder. Jeg var dog ikke lun på at bekoste 120 kr. literen på de biler jeg dengang beskæftigede mig med, idet flere af dem skulle have 10-12 liter ifm olieskift!
Med Castrol Classic 20/50 har jeg haft 2 motorhavarier, som ikke har kunnet føres tilbage til andre årsager end olien!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis