Skydedør skinne

Hej med jer
Jeg skal have lavet en rumopdeling og har besluttet mig for en stor skydedør. Rummet er 420 cm bredt og tanken var at lave en halvvæg på ca 210cm og en stor skydedør på 210 cm der kan glide ind i halvvæggen. Men hvor faen køber man en (hænge) skydedørsskinne på 420cm ? det skal jo ikke være ladeports dimmensioner men et eller andet "nydeligt"

Håber nogen kan hjælpe - gerne med links

mvh jens
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jens x-mas

Skvalk og sikkert mange andre laver skyde-dørs-beslag, men 4,2 m ved jeg ikke om du kan få, købte selv Skvalk i XL for år tilbage, men prøv at høre om der kan skaffes en skinne i den længde du skal bruge.

Skinnen bygger du ind i din væg og "ude i rummet" laver du en inddækning af din skinne.

Ved ikke hvad du har tænkt dig at bruge, men franske døre koblet sammen uden lås og hængsler kunne måske bruges, det mener jeg kunne være elegant.

Men du kan lave en dør f.eks.i 6mm. mdf og lægter som "indmad" spartles og males var måske en mulighed.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
todelt skinne der samles på midten og todelt dør så kan du nøjes med skinner der kun er 212cm da der lige skal være plads til at sætte et stop på også

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hvis det skal være en stor dør der render inden i væggen er det fuldstændig ligegyldig hvor kraftig dine
skyde beslag bliver da de aligevel er skjulte du skal bare bruge nogen der er forkrøbet så den hænger
lige under den skinne du vil bruge og som passer sammen med de hjul der er på ophænget

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Her er link http://www.svalk.dk/Varearkiv.5.aspx?doshow=1&productgroup=1&searchword=00943

Her kan du både se skinner og beslag. Den holder op til 110 kg, hvilket er nok til din opgave.
Det er den pæne udgave af skinnerne. De andre modeller fra svalk er lidt grovere i formen.

Du skal nok i bygma, xl-byg eller stark, hvis du vil have svalk modellen.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej med jer

og tak for jeres svar - jeg vil gå på jagt efter skvalk i den lokale XL

mvh jens 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også