Lave trappe trin

Hej skal igang med at lave ny trappetrin på min spindeltrappe .  De er lige som trekantet og buer i enden så den følge trappen rundt .   Men hvordan saver jeg buen så den bliver pæn og jævn trinene er ca 30 cm dybe så det skal være en stor pæn bue.   nogen gode ideer
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke lige har en Båndsav til rådighed er der den mulighed at skære buerne med en stiksav, du skal blot kører meget langsomt frem og have en skarp klinge i maskinen. Du kan håndsave det med en Rammesav hvor du har en Svejfklinge monteret, det blive nok det bedste resultat.
Hvis det er for kedeligt må du låne min skarøkse, så kan du hugge pæne buer med den ( når du har øvet dig et halvt års tid)

V.h.  Håndværkeren
Grunden til at det bliver skævt og ujævnt ligger i at du presser saven frem, den skal arbejde selv, så bliver det lige som du vil have det.
Mr Maggo

Hej.

For at få dine trin helt ens kan du lave en model og så bruge en overfræser og fræse fra begge sider, hvis du fræser et par mm ad gangen (i dybden)  skulle det være muligt at lave, skulle der stå en lille smule (tilbage i midten) kan det nok saves/høvles/pudses væk.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det var lige den ide jeg manglede hvorfor havde jeg dog ikke tænkt på det
Mr Maggo

Helt fint så kan du jo komme videre.

God arbejdslyst.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis