Blandingsbatteri "taber" varmen efter kort tid

Hejsa.
I vores brusebad har vi et 300,-´s blandingsbatteri, og når vi går i bad og tænder for vandet, så er vandet dejligt varmt i starten, men efter et minut ca., så falder temperaturen så det er for koldt til at stå under bruseren (koldt/lunkent). Man kan skrue op for varmen, men det er som at tisse i bukserne en vinterdag - igen efter ca. et minut falder temperaturen.
Vi har klaret os ved at gøre kroppen våd (kan lige nås hehe) og så slukke mens vi sæber os ind - for så kan proceduren starte forfra. Det sparer selvfølgelig på vandet ;-) Meeeeen, nogen gange er det altså rart med et varmt bad.
Nogen der ved hvad der er galt? Jeg håber bare det er det billige blandingsbatteri, men det vi havde før gjorde det nemlig også (bare ikke så "voldsomt"). Så det er jo lidt pudsigt.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske ligger fejlen et helt andet sted, hvor stor en varmtvands beholder har du, du skal jo tænke på at når du bruger varmt vand fyldes der koldt vand i beholderen, der lige skal have tid til at blive varmet op. Så har du to mulighedder enten en større varmvands beholder eller du sætter mindre tryk på vandet i bruseren.

V.h.  Håndværkeren
Jeg ved ikke hvor stor den er. Men fra bryggerset kan jeg sagtens fulde vand i knægtens badekar uden problemer. Jeg har heller ikke bemærket problemet i håndvasken i samme rum som vi tager bad i.
Så tror ikke det skyldes for lille varmvandsbeholder
Hvis jeg gætter rigtigt så er der i samme rum på samme streng en håndvask med en varmtvandshane. Er dette tilfældet så prøv kun her at åbne for den varmehane. Kommer der rigelige varmtvandsmængder ud her skyldes fejlen dit bruser batteri eller noget i anlægget tilknyttet dette. Hvis du derimod oplever det samme i håndvasken som du oplever på bruserbatteriet. Så er chancen for at det er en anlægsfejl stor.

Hilsen
Allan
Der er nogle vandhaner hvor de lukker i for vandet i takt med de bliver varmet op..
Hvis ikke i har ret meget tryk på de varme vand får i nok problemet.. Hvad sker der hvis i kun åbner for det varme vand??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Zoooidberg has left the building

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej, slet ikke. Jeg er her endnu Jeg skal bare lige hjem før jeg kan teste det videre Jeg skal nok opdatere når jeg ved mere.
Så har jeg lidt flere oplysninger til "sagen".
Jeg tog chancen og købte en dansk kvalitets produkt af et blandingsbatteri - men resultatet er det samme. Hmm.
Så det er ikke der fejlen ligger.
Vandvarmeren har en seddel på bunden hvor der bl.a. står "nenninhalt 67L". Går ud fra at det er tysk og betyder at den kan rumme 67 liter vand. Det burde da være nok til at skabe varmt vand til et bad.
Rørene ligger i krybekælderen, men er isolerede med det der skumgummi.
Er der nogen der kan komme med en ide til hvor problemet kan ligge nu...?
Jeg kan lige supplere med at min kone siger, at hun aldrig har problemer med varmen. Men hun har også kun lavt tryk på vandet. Jeg skruer altid helt op for styrken.
Jamen kæreste ven ! Så er det jo slet ikke dit anlæg der fejler noget, men dig
Når du skruer op på fuld tryk blandes ligemeget kold og varmt vand = fislunkent vand !
Hvor er din miljøbevidsthed blevet af, du behøver ikke tømme hele Østersøen ned over dig hvergang du går i bad.
Hehe jeg var forberedt på en sådan kommentar Mit bad er overstået på 3 min. Min kone bruger vel min. 15min. Og nu er det ikke ligefrem højtryksspuling vi snakker om - så fuld skrue hjemme hos os, er såmænd ganske normalt gå-i-bad-vand-tryk (tror jeg - har aldrig været i bad sammen med andre ;-) ).
Men som skrevet helt i starten, så har vandet den rette temperatur det første minut. Så slukker jeg og sæber mig ind og tænder igen - og så er vandet fint igen i et minuts tid.

Nu i dag var jeg faktisk i bad på ca halv tryk (for at afprøve konens udmelding). For det første tog det virkelig lang tid at få sæben af (= bruger langt mere vand ;-) ), men for det andet så gik der længere tid før temperaturen faldt.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis