Blandingsbatteri "taber" varmen efter kort tid

Hejsa.
I vores brusebad har vi et 300,-´s blandingsbatteri, og når vi går i bad og tænder for vandet, så er vandet dejligt varmt i starten, men efter et minut ca., så falder temperaturen så det er for koldt til at stå under bruseren (koldt/lunkent). Man kan skrue op for varmen, men det er som at tisse i bukserne en vinterdag - igen efter ca. et minut falder temperaturen.
Vi har klaret os ved at gøre kroppen våd (kan lige nås hehe) og så slukke mens vi sæber os ind - for så kan proceduren starte forfra. Det sparer selvfølgelig på vandet ;-) Meeeeen, nogen gange er det altså rart med et varmt bad.
Nogen der ved hvad der er galt? Jeg håber bare det er det billige blandingsbatteri, men det vi havde før gjorde det nemlig også (bare ikke så "voldsomt"). Så det er jo lidt pudsigt.
Hejsa. I vores brusebad har vi et 300,-´s... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Tror" grandoldman " har fat i noget.. prøv at lukke for det kolde vand... alså ikke kun på dit blandningsbat.. men helt lukke.. Kunne sagtens være for lavt tryk i det varme i forhold til det kolde..

Mvh Jan J
helja: Hvad skal jeg lede efter når jeg lukker på den kolde hovedhane? Faldende tryk på det varme vand, eller faldende temperatur...?
vile: To ting: Hvad kan/skal jeg gøre ved det? Og: Det lyder som et slogan ;-) Brug det som din signatur, hehe.
I dit bryggers hvor vandet fint fungerer, er der her også et blandingsbatteri. Jeg havde på et tidspunkt et i min kælder der var defekt, så det var åbent inden i, og da der er mere tryk på det kolde end på det varme så tog det kolde genvejen over i det varme og ud i resten af systemet. Når vi så brugte varmt vand i resten af huset var det kun meget lunkent, ca. 20 grader vil jeg tro. Så i mit tilfælde var det lidt svært at finde fejlen. Jeg troede også det var væksleren, men afgangen på den var brændende varm, så jeg begyndte at bruge mit sunde fejlsøgnings gen.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej..
Når du lukker helt af for det kolde vand, skulle der jo gerne ske det er du får VARMT vand ud at dit batt.. da det ikke længere har noget et "blande" med.. hvis det er tilfældet kan det være tilkalket, stoppet filter.. eller for stor trykforskel mellem varmt og koldt vand..
vedr trykforskel : løsninger er et manuelt batt..
De andre : afkalk ... rens filter..

Mvh jan J
Annonce
Peter kan have en pointe hvis du har en" leasy" tilslutning et eller andet sted i huset. Typisk til en vaskemaskine el. lign. Er blandingsbatteriet åbent ved en sådan tilslutning. Kan der ske det som Peter skriver : nemlig at det koldevand gr. højere tryk vandrer over i det varme som i sagens natur bliver koldere.

Som Peter beskriver det Samme fænomen kan optræde i et defekt blandingsbatteri et andet sted i huset.

allan
Peter kan have en pointe hvis du har en" leasy" tilslutning et eller andet sted i huset. Typisk til en vaskemaskine el. lign. Er blandingsbatteriet åbent ved en sådan tilslutning. Kan der ske det som Peter skriver : nemlig at det koldevand gr. højere tryk vandrer over i det varme som i sagens natur bliver koldere.

Som Peter beskriver det Samme fænomen kan optræde i et defekt blandingsbatteri et andet sted i huset.

allan
Mit var et damixa blandingsbatteri der tiltede.
Men det er meget nemt, fordi lige på den anden side af varmtvandsbeholderen er røret meget varmt ved min fejl, så derfor ved man at det blandes andet sted, og fremløbet er ok.

Min bror er i et vvs firma, deres plummere havde aldrig hørt om det før.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvis man åbner for fuld tryk for både kold og varm så kan det varme ikke følge med.. sådan er det mange steder jeg har badet.. og det kolde vand er jo tæt på nul grader med disse frostgrader vi har for tiden..
Hvis man tager 1 liter 4 grader vand og 1 liter 60 grader vand og regner lidt afkøling fra ender man vel med ca. 30 grader vand.. hvis så der er lidt mere tryk på det kolde ja så er det jo derfor..
Jeg vil da godt vide hvad der sker hvis man åbner helt for den varme hane og lader det løbe.. holder der så bare op med at komme vand???

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis