save lige med rundsav

Hej

Jeg kan ikke finde ud af at save lige med min (billige) rundsav
Er jo rimelig trælst især nu når jeg snart skal igang med at efter
isolere mine indervægge.

Så hvordan gør i andre ????

hilsen Jan
Hej Jeg kan ikke finde ud af at save lige med min... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Wolfcraft laver en universal skinne

Men de løsninger i vidioklippende er billiger

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

det kan man godt skal lige komme i tanke omhvor jeg har set det det er bare cool
lige såvel når man laver runde pladestykker på båndsaw eller bordrundsaw

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af badedyr på 23 feb 2010 19:38
hmm tænkte nok det var mig der gør det forkert
Vil ud og købe en retteskinne på et par meter til at
save efter.
Takker for svarene

Hilsen Jan

P.S. Saver de prof også efter en skinne ?

Lige nøjagtigt. en alu ret skinne på 2,5m vil være perfekt. fastgør den med et par skruetvinger og giv den eventuelt et par streger tætnings liste så den ikke skrider.

Proffe saver også efter skinner men her saver man bogstavligt efter skinnen da man første gang man saver tilpasser en gummi læbe så den passer 100& med hvor man saver. svært at forklare.
Festool og mafell laver begge nogle super lækre dyksave. pt. tror jeg det er mafell der er et hestehovede foran festool med hensyn til snedige features. fabrikkerne skulle ligge nærmest dør om dør og nogle af modellerne deler de. http://www.mafell.de/cms_download/mafell/de/Produkte/mt55cc_broschuere_gb_0908_klein.pdf http://www.mafell.de/download/mt55cc/mt55cc.html

Jacob
Jep, Mafell har lige bla. en dobbelt skala til dybden, også en flexibel skinne som er genial også.

Men Mafell er også lige en tand dyrere end festool, men kvaliteten på de 2 mærker er meget lige.
Se her !!

Tomas

Annonce
Det er en ond ond verden. Hvorfor virker billig værktøjet fra de fjerneste kinesiske provinser ikke som håndbværkerners ???

Køb noget ordentligt værktøj og spar kassen + du beskytter dig selv mod skader fra "fusere"

Selv om du kun skal bruge dit værktøj lidt kan proff værktøj altid sælges til gode priser.
Mafell er da billigere eller samme pris som festool. en 48 tands klinge koster 325kr orginalt...
tilbehøret er markant billigere. og sjovt nok anbefaler man mafell klinger inde på festool forummet. de er billigere end festools og de skærer pænere.
btw. mt55cc er lige noget nyere end festools ts55.
så når festool kommer med en opdateret model så har den da sikkert også fået bedre klinge skift, for "ridse" funktion, et skære "sigte" man kan stole på uanset savens hældning, kraftigere og bedre motor og drejbar dingenot til dybde skalaen så man kan justere om man er på førings skinne eller ej.
så er der lige den detalje med at mafell's førings skinne fungerer fint uden olie, vaseline eller anden form for glide middel.

Jeg har set den fleksible skinne og jeg vil mene at den er en nødløsning og ikke en primær som den faste.

Jacob
Ja ....en Festool med føringsskinne ved man hvad er
Desuden så SAVER man ikke med en rundsav,eller for den sags skyld med en fuksvans  man skær .....brænde er noget man saver m.m

Tømreren

God Håndværker

alt i Tømrer/snedker arbejde

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også