Stokerfyr

Hvilket stokerfyr har I?

Jeg starter:

Et benekov vl 50 (42 kw)

Fyret er fra 1999 og har kørt upåklageligt siden starten, og brændt alt lige fra korn til cacao, solsikke, raps piller og træpiller.


ejer og driver www.altona-bioenergi.dk

Salg af scotte pillefyr, Benekov stokerfyr og Atmos brændefyr.

Til danmarks billigste pris. kr. 5000 så er anlægget tilsluttet eksisternede system.

http://www.altona-bioenergi.dk/SCOTTE%20PILLEFYR.html

Hvilket stokerfyr har I? Jeg starter: Et benekov... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jep, fastbrændsel sviner selvfølgelig også, men det var ikke slemt som efter vi har fået pillefyret.

Jordvarmen er lidt droppet til fordel for et større areal solfangere i stedet for.
roca kedel, 15 kW woody brænder, kun piller, men kan køre med træ. Svineriet begrænser sig til total rengøring hver 12-14 dag, tager ca, 20-25 min. 350 kg silo. Sneglen giver begrænsning i, hvilke piller den kan æde. Gerne 8 mm, men så må det kke være hårdtpressede.

 

Skrevet af Koludabyg på 15 mar 2010 15:20
Jep, fastbrændsel sviner selvfølgelig også, men det var ikke slemt som efter vi har fået pillefyret.

Jeg har svært ved at regne ud, hvorledes du kan lave et så umådeligt et svineri med dit pillefyr????

Skyder du asken ud med en trykluftpistol, eller hælder du halvdelen af pillerne ved siden af og så hælder vand ud over dem??

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ved ikke hvorfor det sviner så meget, men det gør det.

Både ved påfyldning, men især efter rengøring af kedlen er alt dækket af sort støv på værkstedet og i bryggerset.

Og ja, også selvom jeg renser røgvenderne ude i haven, men bare at børste kanalerne igennem, giver jo støv af pommern til.
ja det er meget normalt at det sviner både med piller og korn og fastbrændsel. men du skal bare huske på at med fastbrændsel er du mere afhængi end med korn eller piller, og svineriet tror jeg er det samme, jeg har personligt droppet et fastbrændselsfyr til fordel for et kombi der både tar piller korn og brænde.
Annonce
Men fastbrændsel slap jeg da for alt det støv pga. rengøring af kedlen indvendigt, men selvfølgelig sviner det også med savsmuld osv. når brændet slæbes ind, og når askeskuffen skal tømmes.

Kombifyr havde jeg selv tidligere overvejet, hvilket har du valgt og er du glad for det ?

jeg har ikke købt det endnu men det bliver et db stoker med alcon kedel da det til fulde opfylder mine krav til et fyr, dels kan det fyre med korn piller. men det kan også fyre med brænde, og prisen er overkommelig. du kan evt kigge på stokergården.dk så kan du da se lidt om det. jeg gider bare ikke være afhængig af brænde hele tiden da man så ikke kan ta lillemor på en ferie uden der er nogen der passer fyret
hvis du fyrer med korn, er der en del slagger, det kan blive et problem hvis du tar 14 dage i Harzen

 

uldal det er faktisk ikke så slemt når man putter kridt i.
åh ja!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis