En lidt lang hylde i hårdttræ

Hej

Jeg skal bruge et stykke acajou eller noget der ligner i 20x210 cm, 25-28mm tykt.

18mm, som er mere standard for hylder kan også bruges hvis prisen er tilpas meget lavere...

Stavlimet er OK, 'planke' er også OK

Jeg har nu besøgt Bauhaus og Jem&Fix uden rigtig at finde det rigtige, så inden jeg kører mere vil jeg da lige høre om I ved hvor jeg skal handle...

Jem og Fix hacde ikke over 200cm, Bauhaus har en 18mm på 30x250 cm til en 500-krone, men jeg vil egentlig gerne slippe for at skulle flække den på langs, og 500 kr er da også en slags penge...

MVH Leo

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad hvis du leder efter Mahogni, er det ikke nogenlunde det samme? Så vidt jeg ved er acajou bare det franske navn.

Bent.
det er det sædvanlige herhjemme man kan ikke gå i den lokale og købe et
eneste ærlig stykke hårdttræ incl. de danske lige fra lageret

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Dejligt at se jeg ikke er den eneste der er frustreret over træpriserne.. og lageret.. når man sidder på festoolforummet og ser det som amerikanerne laver i hårdtræ af alle afskygninger uden at give en skid for det.. ja så får man sq en deprission...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

ja hvis du virkelig vil være deprimeret over hvad der kan laves
så er du velkommen til at kigge på denne her og blive inspireret
samtidig der er både proffer og hobbyister i blandet forsamling
nogle af hobby folkene overgår faktisk profferne med flere længder

http://lumberjocks.com/

kig og græd

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

men det med priserne er både de danske og europæriske mellemhandler/handler der score usandsynlig meget i fortjeneste i forhold til hvad træet + transport koster f.eks fra amerikansk tømmerproducent og til europa men også bare fra dansk skov og til
forbruger
plus at de ikke engang gider at afsætte hyldeplads fordi at der en overgang
ikke var så mange der selv ville arbejde med finere træ arbejde men lad os nu se om
vi ikke kan få det vent

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Nå, jeg kommer jo ikke meget videre af jeres beklagelser, så jeg vil tage en runde i de resterende trælaste i nabolaget i morgen. Det er jo trods alt ikke en extrem dimension jeg er ude efter...

MVH Leo

hej leo ja unskyld men der findes danske importøre men om de vil sælge til private er spørgsmålet
ellers må du alliere dig med et tømre/snedker firma om de vil skaffe noget hjem

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Det er bare OK.

Jeg har såmænd fundet det jeg skal bruge online til små 200 kr PLUS 345 kr i fragt. Chok...

Det bliver formentlig billigst hvis jeg finder det i et byggemarked, selv om man kan blive positivt overrasket når man handler med håndværkerne.

Seneste eksempel var skæreringsfittings, hvor Jem & Fix havde delene i 2 forskellige pakker a ca. 50 kr. Indholdet af den ene pakke var desværre ganske enkelt ikke rigtigt ift teksten på pakken, så det passede ikke sammen. At returnere og ned til VVS'eren. 15 kr for de samme dele...

MVH Leo

hvor fandt du det og havde de andre sorter

uha hvor tager firmaet ved i gebyr + og fragt
for ti minuters arbejde

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Nettobyg.dk

Vinduesplade i Nyatoh. 18x200x2100 mm

http://nettobyg.dk/shop/18-mm-nyatoh-134253p.html

MVH Leo

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis