Absolut billigste opvarmningsmetode?

Nogen som kender den?

Har ikke fjernvarme i nærheden, eller mulighed for jordvarme

Med billigste skal også indregnes el forbrug osv.

Mvh

B. Nielsen

58 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Absålut billigste opvarmnings metode må være SEX
Der efter kommer en Brændeovn / Masseovn.

V.h.  Håndværkeren
Sex er ikke noget problem, men det varmer kun 2 af 5 familie medlemmer

Har desværre ikke mulighed for selfskovning.

Hvad er en Masseovn?

Mvh

B. Nielsen

Selvom du ikke har mulighed for selvskovning til en brændeovn, er det stadig den billigste form for opvarmning, en Masseovn en en specielbygget stenovn der for det meste anbringes midt i huset. Der fyres med affaldstræ o.l. i den, for det skal brænde med stor varmeafgivelse og hurtig. Der fyres i ca. en time i døgnet, resten af døgnet står den og afgiver varmen til huset. De laves af folk der har forstand på sådan en og kan eks. vis bygges med bageovn så der kan bages i den også.
Nogle gange er det billigste at isolere.

En masseovn er en muret ovn hvor ovnens masse kan akumulere den tilførte varme og afgive den igen efter reglerne om termodynamik. Prøv at google masseovn.
Annonce
tak for alle svar

Vi har 2 boliger, så det skal være muligt at bruge som centralvarme. Træ giver vil pt. 550 kr. for pr. kasse rm. leveret og bruger ca 1 rm i ugen.

Mvh

B. Nielsen

Ja, stoker er overvejet, men vil denne gang ikke skifte til det forkerte, derfor søger jeg råd om hvad vi billigst kan benytte fremover.

Har du nogen speciel i tankerne?

Mvh

B. Nielsen

Til centralvarme ville jeg vælge pillefyr. Det har jeg faktisk.
Jeg blev træt af at fyre med brænde i en centralvarmekedel. Der kræver megen overvågning, som jeg pga distræt natur ikke altid formår at huske.

Med venlig hilsen
ktm

 

Så skal det være et pille fyr / Centralvarme anlæg.
Men inden du bevæger dig ud i indkøb skal du nok isolere dit hus væsentligt bedre, ellers vil besparelsen være spildt.
Jeg bor i et lejet hus fra 1904 og her er thermovinduer men meget dårligt isoleret, jeg opvarmer hytten men en brændeovn og bruger ca. en rummeter på en måned. Jeg har ca. 93 m2.
Der er yderligere 48 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis