Antenne - Sløjfe/slutdåse eller spiltter/slutdåse?

Godaften..

Hvilken af disse muligheder er den mest rigtige/normale?

Indgangen fra antennen køres igennem sløjfedåser i alle de rum der skal tv, og til sidst en slutdåse?

Eller indgangen fra antennen køres ind i en splitter der deler signalet og ud i en slutdåse i de rum der skal tv?

Det skal siges der er 4 rum der skal tv i..

På forhånd tak
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være hip som hap hvis der ikke er meget lange kabel træk.
Hvis der er meget lange træk, eller et par enkelte lange, ville jeg tage en splitter til slutdåser, da du så har nemmere ved at justere dæmpningen ind på en enkelt streng.

 Mvh Christian / Elektriker

Og skal der bruges nogen forstærker?
Skrevet af JakobRP på 22 feb 2010 20:34
Godaften..

Hvilken af disse muligheder er den mest rigtige/normale?

Indgangen fra antennen køres igennem sløjfedåser i alle de rum der skal tv, og til sidst en slutdåse?

Eller indgangen fra antennen køres ind i en splitter der deler signalet og ud i en slutdåse i de rum der skal tv?

Det skal siges der er 4 rum der skal tv i..

På forhånd tak

Det der er fy fy med mange gennemførings dåser.
man har en central fordeler der deler signalet ud til hvor man skal bruge det. Jeg plejer at sige MAX 2 sløjfedåser efter hinanden og så en slut dåse.

Man KAN godt lave det med gennemfrings dåser men så er det ikke dem fra byggemarkedet der skal bruges men nogle med 10-20db udkobling. og så skal man som oftest have en forstærker på for at få tilstrækkeligt signal.

Jacob
4 stik kan nogle gange kører uden forstærker prøv det først og hvis du syntes billede ikke er ok så på med en forstærker.
ellers er det bare en fordeler (selvfølgelig f-con til) og 4 slutdåser.
Skrevet af JakobRP på 23 feb 2010 02:04
Tak for det uddybende svar..

Dvs jeg skal anskaffe mig en fordeler til 4? Og 4 slutdåser?

Er der mere jeg skal bruge? Forstærker evt?


det kommer an på dit signal niveau.
Med det vejr vi har lige nu ville jeg sigte efter 62dBuV på hvert antenne stik.
regn med 2dB tab fra antenne fordeler til stikdåse per 10m kabel du bruger. en 4 fordeler har omkring 7,6dB "tab"
Så regner vi med at du har 10m til hvert antenne stik skal du have et signal ind i fordeleren på 71,6dBuV. og så har du en pæn reserve til når træerne springer ud og får blade på.

Jacob
Er rimelig ny i det her, så er lidt lost ang det du lige skrev jacob..

Har købt 4 LK fuga slutdåser, og en stor rulle kabel.. Kan du evt linke til det sidste jeg skal bruge?

Er meget glad for hjælpen her på siden..
Du må henvende dig til din LILLE lokale antenne mand. der kan du få hvad du skal bruge.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis