SWEDOL...Godt til gamle biler?

Hey Har en ældre...Nå, ja gammel Reneault 19 , som bruges frem og tilbage på arbejde... Udover mit problem med støddæmperne, er det ligeledes ved at være tiden til olieskift.. så var det jeg kom i tanke om at min eks-svigerfar altid hældte SWEDOL på i motoren på hans gamle Opel hvert andet år. Kan det stadig betale sig?
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tja efter hvad jeg husker så er det vist ikke nogen dårlig ide
men har dog ikke prøvet selv da jeg alligevel skulle skifte
olieringe og slibeventiler for mange år siden
men de siger at de kommer til at gå bedre af det + at
man sparer noget olieforbrug men det skal gøres i forbindelse med
et olieskift for der skal skiftes efter kort tid når du har hældt det på
hvor mange KM det er står velpå dunken

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg ville hellere bruge pengene på en god motorolie, så er du sikker på der er kommen det i olien der skal være.

Jeg ville kun bruge Swedol, hvis olieforbruget var for stort, og hvis motoren  er meget slidt.
Så kan man måske få lidt flere km ud af den...

mvh jens
vi solgte altid Duckhams Oil til de franske Renault og Simca biler samt Morris/Austin, der bruger olie, som min kone bruger sko.

 

Det kan da godt betale sig.. Swedol lægger en hinde i motoren og smør lidt mere og "lapper" små utætheder.. men du bliver skuffet hvis du tror du kan mærke forskel på før og efter.. måske lidt mindre olieforbrug.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Egen erfaring :
købte i 1985 en ny peugeot 205 diesel. Ved 20.000 km fik den en Swedolkur, den gik lissom bedre og blødere. Ingen olieskift før 100.000 derefter 200.000 og 300.000 solgtes ved kilometertal 385.000km,igen problemer af nogen art. Tør dog ikke bare lige anbefale det, men jeg er ret overbevist om at de hyppige olieskift, mest er til for oliebranchens skyld. Skal lige sige at bilen aldrig kørte bykørsel, men kørte ca 100km tur/retur på job.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lynæs, du mangler lige at fortælle, hvor mange liter du brugte til at toppe op med mellem skiftene! En 205 diesel har vel 4 liter i bundkarret?

 

Bærehinden slides og olien fyldes med metalrester og koks som sætter sig i filtret.. At nøjes med filterskift ville være en god idé.
By ture eller landevej er ikke den store forskel.. det er tiden motoren er tændt af gange der tæller.
Men 60.000 mellem olie på en diesel er da til at have med at gøre hvis den kører længe af gangen.
Vores lille C1 kører ofte kun 4,5 km x 2 om dagen og det er så kun om vinteren hvor den slider lidt mere.. den får olie hver 10.000 men det er fordi man ikke kan skifte filter uden olien løber ud.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vi har haft en ny Corsa 1,4 med 30.000 km olieskift som interval. I kan dælme tro, jeg kan høre forskel, når jeg alligevel skifter ved 25.000. Selvom det er long life olie

 

Jeg husker ikke hvor meget efterfyldning, der var, ikke særlig meget. Jeg vil vil ikke deltage i disk. om det var klogt eller ej, men som skrevet står, og mange penge sparet. Bilen kørte aldrig under 40km når den var startet.
Grom. det er efter min mening og i al venskabelighed religion du fremfører.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis