Tilbygning af 1. sal

Hej

Vi har et hus, hvor vi overvejer at bygge til, og indtil videre er løsningen 1. sal.

Vi er stadig i ide processen og der er en fremtids udsigt på nogle år inden vi vil kaste os ud i det. Og derfor er gode ideer til at gribe opgaven an:
- Er der nogen der har erfaring med dete.
- Er der noget vi skal være særligt opmærksomme på

Huset er lidt vanskelig for det er ikke rektangulært.

Rune
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Står selv i samme situation og vi skulle gerne begynde at bygge her efter påske men den tidsplan tror jeg ikke holder. Så mit råd er, at når I har sat en dato for hvornår I vil starte med at bygge så påbegynd at hente udbud mindst et halvt år før.
Held og lykke :o)

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Vi er mange, der har meget erfaring med at bygge 1.sal, men du skal nok løfte sløret lidt mere mht oplysninger om din ejendom.
Lav evt. en skitse over, hvordan huset i dag er indrettet.
Fortæl hvad du vil opnå, skal der være badeværelse på 1. sal, hvor mange værelser har du brug for, hvordan er terrænet og udsigtsmuligheder, hvad sige regulativerne for området mht 1. sal, hvordan er tagkonstruktionen i dag, hvilket varmesystem har du osv osv
Jeg synes helt klart, at det er gode og charmerende m2 man får med en 1.sal.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu har Jeg nu været ude i sneen og måle op.

I bunden og i venstre side af tegningen er der en vej. Det samme hjørne der er blevet taget billede fra.

I toppen af tegningen er der 3,4 meter over et hegn, til en nabo.
Mod højre i tegning er haven og derefter et grønt areal.

Jeg håber det er nok informationer, til at give et billede af mulighederne.

Svært hus at lave 1.sal på, medmindre I har lov til to fulde etager, altså ikke saddeltag?

Hvad siger lokalplanen om at bygge opad. Ser alle huse i kvarteret sådan ud eller er det et standard spraglet kvarter?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Man kan da lægge taget ud over alle hak og sager.
Så bliver det da et tag og 1. sal, der vil noget, og man får flere overdækkede terrasser.
Bliver det for højt, kan man lave en kvist med en terrasse foran eller frontspids ud over knasten øverst på tegningen.
Du kunne jo godt have sat målene på tegningen, når du nu praler med at have været ude i sneen og måle!

Men du skal nok som el sporto foreslår lige forske i evt. deklarationer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Tegningen er i 1:100..

Det bliver godt nok et stort tag, 12.5m x 24.5 m.. og ret mørkt inde i de hak..

Har du en tegning af din grund, eller kan du komme med afstande til alle skel og vej?
Hvad er det lille skur man ser på billedet, er det dit, jeg ser det ikke på tegningen?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Hvor stort er huset nu, kan det passe det er ca. 220 m2 (eller er det mig som læser tegningen helt forkert) og hvor stor er jeres grund?

Det er ikke sikkert I kan bygge så meget til pga. bebyggelsesprocenten?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Hej

Den er god nok huset er 218 m2, vores grund er 1236, jeg husker det ikke helt præcis med de sidste 2 cifre

Når jeg kommer hjem i aften vil jeg lige lave en tegning med grund og hus. Vi har rekvireret tegninger fra kommunen, men der var meget lidt at gå ud fra. Og har vanskeligt ved ellers at finde tegninger på huset.

Den første del er blevet bygget 1964 af en entreprenør og derefter en tilbygning i 1968. Den sidste ejer havde ikke så meget styr på sagerne og kan derfor ikke fremvise andre tegninger end det jeg selv er ude og lave.
Bare husk at få alt dit nuværende tag fjernet fuldstændigt inden du bygger ovenpå - et godt råd fra en der overtog et hus hvor det ikke var tilfældet!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Undskyld jeg lige spamer/overtager dit indlæg JEg går selv i 1. sals tanker og er interesseret I de svar du får her, samt at jeg selv har nogle spørgsmål.

Må jeg spørge jer som allerede har lavet en 1. sal: hvor meget er rimeligt at antage man kan lave selv, når man også skal passe sit 37 timers job og sin familie? Jeg tænker det meste af det indvendige inkl. isolering men ekls. vvs, en 10-20 timer om ugen kan man vel ligge i en begrænset tidsperiode inkl. noget ferie og afspacering, men er det helt urealistisk at tro at man kommer nogen vegne på den måde?

Mvh, den nye husejer
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også