Afmontering af forfradåse ??

Hej,
Er der nogen her som kan et trick til afmontering af en LK forfradåse monteret i en gips væg,
uden at man mister de 2 "flapper" som holder den fast.

på forhånd tak
peter
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skru det så langt ud som muligt og så kan du indefra lirke lidt i dem med en flad skruetrækker, så kan man som regel få vingerne til at klappe sammen og så trække dåsen ud.

OK det lyder som om at det skal være et pillearbejde, det med at løsne skruerne resulterer bare i at jeg risikerer at  mister flap og møtrik.
Men ellers tak for ideerne.

De skal nu godtnok løsnes en del inden de falder af - og du kan jo holde øje med dem gennem dåsen...

/ Claus

ja du har ret, men du ved sent på dagen, tingene driller, så bliver der bare skruet til, ups der forsvandt de ind i vægen.
Jeg tænkte bare om ikke der var et eller andet tool der kunne klare jobbet.
Annonce
Der findes ikke bedre værktøj end det ovenfor beskrevne, hvis dåse og væg skal kunne bruges igen ;-)

I praksis tager elektrikeren bare en ny dåse i bilen hvis der smutter en skrue - de koster jo ikke mere end hvad der svarer til et par minutters arbejdsløn.


/ Claus

Plus LK's forfra dåser's skruer, er klemt for enden af gevindet - så de stopper før du skruer griberen af.
Jeg bliver for det meste for hidsig og klipper skruerne af og smider en ny dåse i, hvis det ikke er lykkedes af få griberne klappet sammen efter 5-10min haha.

 Mvh Christian / Elektriker

Skrevet af Polypop på 22 feb 2010 13:11
ja du har ret, men du ved sent på dagen, tingene driller, så bliver der bare skruet til, ups der forsvandt de ind i vægen.
Jeg tænkte bare om ikke der var et eller andet tool der kunne klare jobbet.

en magnet.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis