Lukning af afløb

Vi har flyttet køkken og skal nu lave det gamle køkken til værelse. Det står naturligvis et kloak rør/afløb . Det er støbt ned i beton gulvet. Mit spørgsmål : kan man selv blænde et sådant rør, så lugt, rotter eller andet spændene fra kloakken bliver ude af vores hus ? Det skal lægges nyt trægulv oven på. tak, Martin
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis der er en muffe kan du godt købe en prop til den men der er nok ingen garanti for at det ikk bliver en "rotte rede" hvis du vil være helt sikker skal du nok banke helt ned til evt tee og proppen den der..

hellere skide det ud end at smide ud..

er det plast?? køre den sepperat ud i en brønd??

hellere skide det ud end at smide ud..

Skrevet af [email protected] på 21 feb 2010 20:37
Tak for svar
Hvad med at kravle ned i brønden og sætte en prop der?


Det tror jeg bestemt er den bedste løsning, mener ikke du må have afblændede "tørre" rør, da det er ønske-redepladser for rotter.
Skal det være helt efter bogen, så skal det nok være en autoriseret VVS-er, der laver det, - så bliver der heller ikke problemer med forsikringen, hvis der senere bliver problemer med rotter.
Hvis du spørger en VVS-er om den skal afblændes i brønden, så kan du måske forberede det, så det er rimelig rent og nemt at gå til, - så kan det ikke koste mange basse-ører at få ham forbi og lige gøre det på den helt korrekte måde.
Et rør der ikke er i brug skal sløfes helt ellers kommer der rotter, da de finder tørre rør at lave reder i, så hvis der ikke er flow i røret skal proppes af fra hvor der løber vand
Annonce
en vvs'er der laver kloak ?
der skal da en autoriseret kloak mester til.

Jacob
Tak for jeres svar.
Det bliver en løsning med alt klar gjort af mig, og en kloak mester til at lave proppen:-)
Skrevet af Jacob Antenne på 23 feb 2010 18:37
en vvs'er der laver kloak ?
der skal da en autoriseret kloak mester til.

Det har du da så evig ret i , - tanketorsk  min vvs-er er også autoriseret kloakmester, derfor
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis