Bagerste støddæmper på Reanult 19 ´92

Hejsa. Jeg har en ældre velkørende Renault 19 fra 1992. (gammel model) hvor bagerste venstre støddæmper sidder løs oppe i "manchetten". Er det muligt/umuligt at selv skifte denne støddæmper eller anbefales det at man kører til mekaniker for dette. (har set nye støddæmpere hos T.Hansen til 399.- pr stk.)
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For det første skal du skifte BEGGE dæmpere! For det andet kan du godt selv skifte dem. Øverste ophænd er en bolt, der går op i bagagerummet i "tårnene" i bunden. Nederst er der en tværbolt, der skal afmonteres. Jeg tror du kan fiske den gamle op gemmen tårnet, hvis du afmont. den plade bolten er mont. i. Husk at trække dæmperen helt fra hinanden inden mont. - og køb så et andet sted.

 

Ved Mekonomen kan du få Monroe-dæmpere.
Jeg deler nu ikke Uldals lede ved dæmpere fra Thansen. For nogle år siden satte jeg et par på en Mondeo Stc. (helvedes til lortejob!), og de virker fint nu ca 100.000 km siden!
Men helt klart, man sætter slet ikke kun en dæmper på. De skal ubetinget skiftes parvist, og du bliver helt 100% sikkert rigtig glad for at få nye på.
God arbejdslyst!

Med venlig hilsen
ktm

 

under alle omstændigheder bør du købe et anerkendt mærke - som f.eks Monroe

 

Jeg takker endnu engang for svar. Det fremgik ikke ligefrem at mit indlæg - men jeg havde hørt at man skifter støddæmpere parvist...Det passer også godt med min egen oplevelse af bilen lige pt. Jeg synes nemlig at den er usædvanlig "blød" bagtil når jeg kører her i sneen. Man hvad...Hvis bilen aldrig tidligere har fået skiftet dem, er det så sandelig også på tide. For så har de gået 191.000 km... Edit: Og iøvrigt er jeg da lidt heldig...Jeg kommer lige forbi en Merkonomen når jeg suser hjem fra arbejde. Den ligger vel lige en lille kilometer fra mit arbejde...
Annonce
havde nu været en toyota, var du bare kørt videre....hehe

 

Nu vrøvler du vist nok, Uldal.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nå, men jeg besluttede mig for at gribe til pungen og har her til eftermiddag bestilt tid hos den lokale mekaniker, som tilfældigvis er et Mekonomen værksted...haha..

Jeg var lidt usikker på monteringen og så er det jo rart med 3 års garanti på reservedelene...
For lige at følge op på denne. Jeg har nu fået montereret 2 nye Monroe støddæmpere hos den lokale Mekonomen mekaniker.. Det er ligesom at få et (næsten) ny bil igen!! Er du gal en forskel! Prisen siger du? 2262,00 incl moms, montering og de 2 Monroe støddæmpere. Det er sgu en fair pris.
Dejligt at læse en sådan god tilbagemelding!
Håber der er mange, der får lyst til en næsten"ny" bil. Rigtig mange kører desværre rundt med tilsvarende værdiløse støddæmpere.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis