Hvilken sav skal man vælge?

Hej alle

 Jeg nu står jeg for at skulle bygge vores 1.sal total om. Min gamle kapsav er desværre afgået ved døden efter et voldeligt overgreb

 Nu er jeg jo så så heldig at der er en anledningen til at få oget nyt til værkstedet

Jeg har kigget på lidt forskellige save. Både vendesave og alm. kap/gering save.

 Jeg døjer bare lidt med at vælge hvad jeg skal kaste mig over.

Det er jo så her i kommer ind i billedet, jeg vil gerne høre om jeres save og erfaringer med disse.

 Mvh
 Henrik
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej Henrik
det kommer sandelig an på hvad du har tænkt dig at det må koste

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Det jeg har kigget på er Bosch/Makita/Dewalt. Prisen ligger nok omkring de 4000,- Jeg vil gerne bruge lidt penge på noget ordentligt værktøj. Man må jo ikke gå ned på grejet :-)
tjaa så er det næsten op til dig selv da de alle sammen får general gode anmelser og det lader til at du går efter proff værktøj
så er der også hitachi men kig engang på festools ide om et bord med styreskinne der vippes og hvor man bruger deres
rund sav på det er lidt et genial koncept de kører efter hvor alle deres dele ligesom fungere sammen med alle deres maskiner
men de er lidt dyre syntes jeg men jeg ved at de bliver rost til skyerne af proffer

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Afhængigt af hvor store emner du har tænkt dig at skære, vil min umiddelbare anbefaling være en vendbar sav, f.eks. Dewalts DW743 (den kan indimellem findes på udssalg til ca. 3.000 kr + moms).
Jeg har selv haft sådan en og var utrolig glad for den. Jeg har dog senere skiftet den ud til en separat kap/gearingssav og en bordrundsav.

Du kan også kigge på storebroderen D27105 der har en større kapacitet. Denne er dog noget dyrere, men kan indimellem findes brugt i den blå avis mv.


Med venlig hilsen

Anders

Det er jo religion.
find en med rigtige lejer i.
kontroller at smig og tilt rammer de rigtige grader og er stabile/uden slør.
gerne med udtræk.
gerne en hvor motoren ikke sidder direkte på klingen.
for 4000kr kommer du rigtigt langt.
en bosch gcm 10s er fin får den et D på er den endnu finere. men over budgettet som ny.

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/afv/topic/aff/13/aft/155131/utm_source/feedburner/utm_medium/feed?utm_campaign=Feed:%20Forum/Nyt%20%28Lav-Det-Selv.dk%20%28Nye%20forumindl%C3%A6g%29%29

jeg har pillet ved en gcm 8 på et tidspunkt og mener der er for meget slør i den jeg pillede ved til den er brugbar.

måske
http://www.tooled-up.com/ManProduct.asp?PID=112230 ville være et sted at kigge.

Jacob
Annonce
der plejer at være justerings muligheder
så de kan fintunes og det kan man ikke forvente
at det er gjort ab fabrik
så det er nok det der ikke er blevet gjort med den gcm8
da den ellers er rost til skyerne men hvis det er til finere
arbejde vil jeg anbefale en uden udskydning da de aldrig
er så nøjagtige

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Valget faldt på en Bosch gcm12sd men gta3700 arbejdsstation. Det skal nok blive godt :-)
jamen tillykke med dit valg
gider du melde tilbage når
du har brugt den et stykke tid
og har nogle erfaringer med den
går selv og overvejer at blive doven

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

how pas nu lige på
DER STÅR 110 VOLT
VI HAR ALTSÅ 240 VOLT HER I LANDET
SE OM DU IKKE KAN REDE DEN

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis