Hvilken sav skal man vælge?

Hej alle

Jeg nu står jeg for at skulle bygge vores 1.sal total om. Min gamle kapsav er desværre afgået ved døden efter et voldeligt overgreb

Nu er jeg jo så så heldig at der er en anledningen til at få oget nyt til værkstedet

Jeg har kigget på lidt forskellige save. Både vendesave og alm. kap/gering save.

Jeg døjer bare lidt med at vælge hvad jeg skal kaste mig over.

Det er jo så her i kommer ind i billedet, jeg vil gerne høre om jeres save og erfaringer med disse.

Mvh
 Henrik
Hej alle  Jeg nu står jeg for at skulle bygge... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja så det godt :-) jeg har selvfølgelig bestilt den til 240V. Fik bare ikke lige valgt da jeg tog linket :-)
pyyyyha var lige bekymret på dine vegne
men sikket et overarbejde pacemakeren var på
for de du skulle drille

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Så er linket rettet til. Så skulle der ikke være grund til flere ildebefindender :-)
og stikket kan skiftet til danske(shuko stik).!
med mindre der sidder uk stik på.!
Skrevet af hans2.hansen på 22 mar 2010 23:58
og stikket kan skiftet til danske(shuko stik).!
med mindre der sidder uk stik på.!

Æh uanset om der er schuko eller engelsk stik på kan man klippe ledningen og skifte stikket. men jeg er sikker på at maskinen er dobbelt isoleret så der ikke er fremført jord i stikket. i såfald skal man kun skifte det hvis det er ett engelsk stik der er på.

Jacob
Annonce
Hej igen

Nu har jeg haft min sav i et stykke tid efter hånden. Jeg må sige at det bare er en ren fornøjelse at bruge sådan et stykke lækkert værktøj, bestemt alle pengene værd.

Den skulle lige finjusteres da den kom op af kassen, men siden har den bare kørt uden problemer.
Den har savet spær samt alle kviste til mit eget hus, senere lånte en kammerat den til at save lister samt gerikter til hele hans overetage. Stadig saver den lige i øjet.
Eneste minus jeg har fundet ved saven er at den godt kan være lidt sej til at åbne skærmen over klingen, men det vender man sig hurtigt til.
Alt i alt en kanon sav som klart kan anbefales
løkke.

har du givet lidt olie i klingeskærm.!
olie er ikke lige sagen, hvis den skal have noget skal det være teflonspray af en art.

http://www.lyrk.dk
okay.

noget af "tøret smørelse".!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis