Kan man selv slibe sine fræsejern?

Jeg har været så uheldig at lave et lille(meget lille) hak i mit svalehalejern(jeg nøs mens jeg fræsede og ramte skabelonen). Er der et sted man kan læse om vinklen på æggen? Jeg ser ikke så godt at jeg kan ramme den rette vinkel med øjemål.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan du godt hvis det ikke er med carbide
men det kræver at du sliber lige så meget af på
de andre skær men om det er det besvær værd
er nok spørgsmålet men hvis du gør det så er
det en kunst der ikke er svære end at slibe
sine stemmejern/høvle/bor / save hvis man har
mulighed for at sætte dem op i en holder

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Tak Dennis, jeg lægger det i en kasse, hvor jeg har andre lignende sager, jeg har ingen holder, der passer til fræsejern, og jernhandelen åbner i morgen kl 7 og de har også mange andre rare sager at kigge på,- og vist nok udsalg;-).
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

hej Helle undskyld jeg spørger men hvad laver du mest i dit værksted
træarbejde eller

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej Dennis, det må du da gerne spørge om, jeg laver mest/kun træarbejde i det værksted, hvor jeg pt prøver at lave nogle kasser til min 8 årige datter, med svalehalesamlinger, i fredags lavede jeg skalke til en kunde, hvor jeg er ved at lægge stråtag på, i torsdags lavede jeg snurretoppe og en 'fange kugle i snor'-dims med min datter, altså alt muligt, hvad vi lige står og mangler. Jeg har også et sokkestrikkemaskineværksted, hvor jeg restaurerer antikke sokkestrikkemaskiner, et strikkeværksted hvor jeg strikker tøj i almindelighed, et værksted med læder/pelssymaskiner, hvor jeg lige nu syr luffer,en systue, hvor jeg syr tøj og aller vigtigst et værksted, hvor jeg strikker sokker. Til gengæld har jeg ingen stue med sofa og lænestole;-).
Mvh
Helle

hej Helle
du lyder som en kvinde efter mit hoved godt at høre der er så nogen som dig
der vil selv
hvad angår træarbejde skulle tage at se på denne site der kan du få mange gode
ideer og al den hjælp du ønsker kig under fanen der hedder projecter
og klik på nogen af de faner der er i venstre side som enterressere dig
desvære er den på engelsk

http://lumberjocks.com/

Dennis

Annonce
Hej med dig Jeg har søgt mig frem og læst mig til at du har et sokkestrikkemaskineværksted, hvor du restaurerer antikke sokkestrikkemaskiner :-) Det er tilbage fra februar, men jeg håber du kommer til at læse min besked alligevel. Jeg har først lige fundet frem til Lav Det Selv :-) Jeg har købt en sokkestrikkemaskine af en pige i Jylland, som viser sig nok at være ubrugelig :-( Den er ikke samlet, men jeg kan da tælle mig frem til at der skal bruges 60 nåle, men der følger kun 48 nåle med i en længde og 3 korte nåle. Der er ikke nogen brugsanvisning i hvordan man samler maskinen, men der er en brugsanvisning med til hvordan man bruger maskinen og måske vil den kunne samles efter denne brugsanvisning. Jeg er ret ked af det fordi jeg har givet 4500 kr for maskinen som jeg ville bruge for at strikke sokker i min Røde Kors nørklegruppe Mon du kan hjælpe mig og evt skaffe reservedele til den og også få den samlet? Jeg kan altid skrive noget mere når jeg har hørt fra dig Mange hilsener fra Diana
Hej Diana ring til mig på 55868050 eller 40106240.
så skal jeg nok hjælpe dig
Mvh
Helle

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis