hvad kan xpol 155 7120 21-02-2010 13:22 der være galt med min datters bærbare "HP Pavilion DV6000", jeg kan ikke tænde den, altså den er helt død, intet liv. Men batteriet er tjekket og fundet iorden incl. strømforsyning/oplader. Den er 3 år 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Koluda 9356 4490 21-02-2010 14:04 Hvis den er helt død er det jo lidt svært at sige. Men er det vigtigt for jer at få den op at kører igen, kan i sikkert få et uforpligtende tilbud på reparationen af den. Det kan dog sjældent betalte sig, men kan være en lille ting der er skyld i den er helt død. Vi har selv en HP herhjemme, er vist kun lidt over 2 år som er afgået på samme måde, den ville efter nedlukning heller ikke starte på længere, men var desværre lige over de 2 år, så ingen mulighed for evt. reklamation på den.Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor henne, men har en kammerat der er elektronik mekaniker i slagelse, ved at han bla. har reppet en par bærbare maskiner også, hvis det kunne betale sig at redde dem.
xpol Trådstarter 155 7120 21-02-2010 15:10 1000 tak for svar, bor i Vejle, vil nu prøve at finde reparatør som kan stille diagnose og så ta den derfra. Men som du også skriver, så kan det være tvivlsom, om det betaler sig at reparere. Synes bare den er for go til bare at smide ud. vh. og tak, poul
Koluda 9356 4490 21-02-2010 15:12 Ja, det er lige langt nok væk.. Det er det samme her, men der skal ikke bruges med reparatør timer før at en udskiftning ville være en bedre investering desværre.
Høvlebænk 1062 5960 21-02-2010 16:09 prøv lige at lytte efter om det er din harddisk der ikke starter op og en anden mulighed kan være at du skal rokke lidt med dine ram klodser muligheden for et totalsammen brud af motherboard/ship er selvfølgelig en mulighed men prøv lige det andet først Dennis You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.
ReneLund 3 7441 22-02-2010 09:58 DV6000 serien har mange børnesygdomme, desværre. En del af dem har problemer med motherboard, andre er det kun selve processorkøleren der lukker helt ned, og ved nogen oplever man ofte problemer med driver til deres AMD versioner - da selve driveren i virkeligheden er lavet til Intel. Jeg har blandt andet skiftet køler på en del fra DV6000 serien. Jeg ved mange folk siger man ikke behøver, men min erfaringer siger mig med bærbare systemer, at en rensning af og til med luft er rigtig godt. Enten køb de små dåser med trykluft, eller brug kompressoren ude i værkstedet. Men husk endelig, at have vandudskiller på slangen. Ikke sundt, hvis der er vand med i luften. :-) Jeg gør det gerne på vores bærbare én gang hver anden måned. Det tyder på motherboard problemer i dit tilfælde. Muligvis kunne du være så heldig, at det er en løs forbinndelse. Men virker underligt, hvis den aldrig har været åbnet før. :-) Held og lykke... ;-) Med venlig hilsen,René Hvelplund
knc 148 8723 22-02-2010 21:28 Jeg har en DV6359-model og har tidligere haft flere problemer med netkort, grafikkort og andre ting, som HP heldigvis klarede under garantien. Men en supermaskine vil vist være en kraftig overdrivelse. Andre folk har haft problemer med at maskinen ikke vil starte op - du kan prøve at læse de forskellige indlæg her for at se, om der er et tip, som kan give din HP hjertemassage: http://forums13.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?admit=109447627+1266869924846+28353475&threadId=1147659 Mvh. Kim