Går i stå midt i program ... eller starter ikke op!

Hej Alle

Håber at I kan hjælpe mig med følgende:

Jeg har en AEG 76630 update økolawamat der er 7-8 år gammel.


Når jeg starter et vaskeprogram op sker der en af følgende to ting:

  1. Den starter op og 3 sek. hvorefter den standser.
  1. Den starter op, tager vand ind og kører så i fx 20 min (alt efter program, hvorefter den går i stå).

Ind imellem kan den køre et koldtvandsprogram helt igennem, andre gange gør den som ved 1. andre gange igen som ved 2.

Jeg har prøvet at…

… rense diverse slanger.

… tage varmelegemet ud og afkalket det, sat en lille vekselspænding til det og konstateret at det varmer. Også varmeføleren er afkalket.

... fylde varmt vand i tromlen, startet maskinen, men desværre med samme problem.

Efter et mislykket forsøg på at vaske vil maskinen ej heller gå i gang med hverken pumpning, skylning eller centrifugering. Dvs. at der bliver pumpet lidt vand ud (meget lidt) hvorefter den stopper, dørlåsen klikker og startknappen blinker.

Læste om måling af modstand i et andet indlæg, men har ikke helt fundet ud af fremgangsmåden for måling af denne. Skal der være netspænding imens jeg måler eller er det uden netspænding? Hvor meget modstand skal jeg kunne måle?


Er der nogen der har en ideen!? I så fald lyder det så til at det kræver en ny maskine eller kan det betale sig at en reparatør fikset det?

Jeg har ikke set nogen fejlmeldingskode. Men kan via diverse søgninger på google se at der er mange med vaskemaskineproblemer der heller ikke får nogen fejlmeldingskode.

Hjæææææææælp!

Venligst
Tlm1972

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glem alt om at reparere en 7-8 år gammel vaskemaskine.
Du kan købe en, magen til den du har, for 500 Kr.
Og så virker den.

http://www.dba.dk/aeg-ko-lavamat-76...-64479389/

En montør koster vel 800-1000 Kr. i startgebyr, derefter kommer reservedele og arb.tid.

Da min Siemens maskine stod af, for 2 måneder siden, 4 år gammel, røg den direkte ud.

Nu står der en Zanussi ZWG5165 med 1600 omdrejninger og snurrer lystigt.
Den fik jeg leveret i løbet af 2 dage fra www.whiteaway.com
Prisen er 2995Kr. inkl. levering.
http://www.whiteaway.com/product/zanussi-zwg-5165/

Indtil videre har den kørt fint... men den er jo også ny....

Zanussi er iøvrigt den maskine der, iflg. TÆNK, har færrest fejl... så jeg håber min er en af dem der ingen har

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej Jan

Har skam tænkt bare at skrotte den, meeeeen hvis nu den kan laves for et par hundrede kroner...

Forsøger mig frem indtil videre og håber på flere indlæg/ svar på mine spørgsmål.

Tak for linket, men der er nu alt for langt fra fyn (og for dyrt)

Venligst
Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis