hvormange krydsningsafbrydere til 3 kontakter??

Hejsa

I min gang har jeg 3 afbrydere. Er det nok at montere korrespondance på 2 af dem og så have en krydningsafbryder på den tredje eller SKAL alle 3 være krydsningsafbrydere.

please
tellme
Hejsa I min gang har jeg 3 afbrydere. Er det nok... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke regne med placeringerne - du skal måle (eller vide, som regel efter du har målt). Silvan er gode til overpriser :-)

/ Claus

jo men mararidtet er vel ikke større end jeg kan flytte ledningere de 4 steder på den gamle til samme position på den nye og så håbe det virker....
Nu er det mit indtryk at de nye og gamle afbrydere du arbejder med ikke er ens. Eftersom du har fire klemmer på den kamle, og seks klemmer på den nye krydsningsafbryder, hvad mener du så reelt med 'samme position' ?

Jeg tror dit projekt er dødsdømt uden simpelt måleudstyr.

Harald nyborg, og sikkert også silvan sælger måleinstrumenter betydeligt billigere end de sælger korrespondanceafbrydere..


/ Claus

jeg mener samme terminalposition. forskellen som jeg ser den er at der ved hver terminal på den nye er 2 indgangshuller. Altså 6 x 2 i den nye. Jeg vælger da 4 af dem (hver sit hjørne) eller 4 x 2 (hvor jeg kun anvender det ene hul - altså 4 x 1 om man vil) jeps må vist i harald skrald og handle hvis ikke det virker
Det kan gøres meget nemt.
Skift en af afbryderne til IHC Wireless afbryder med relæ
Skift de 2 andre afbrydere til IHC wireless Batteritryk med 2 slutte.

Så skal du ikke trække kabler eller ændre på noget synderligt. Og så tager det kun 10-15miuntter at lave.

Er elektriker, el-installatør og maskinmester.

Så stil gerne spøgsmål indenfor el-installationer.

Mestre både Stærkstrømsbekendgørelsen afsnit 2, 5, 6, 6A, 6B, 6C og 8.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis