Slå fugtmåler fra på mekanisk ventilation

Hejsa,

Vi har netop installeret et varmegenvinding-ventilationssystem i vores hus, og derfor har vi god kontrol over fugtigheden i hele huset. Der er således også installeret udsugning over badet, og vi har derfor ikke længere brug for at vores mekaniske ventilation over badet kører. Men den er fugtighedsstyret, og den starter derfor hver gang badet benyttes. Vi får jo derfor ikke udnyttet den varmeluft i systemet, og vi bruger oven i købet unødigt energi, når den mekaniske ventilation kører.

Mit spørgsmål er så om man på en let måde kan slå enten fugtighedsstyringen fra eller slå selve ventilationen fra? Helst uden at skulle cutte forbindelsen på loftet, da det vist kræver et elektriker besøg....Det er en S&P ventilation.

PFT

Jetjager

 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke vil til at rode med ledninger, så kan ventilatore som er fugtstyrede, som regel kunne justeres til hvad luftfugtighed de skal starte ved, så er det jo bare at skrue den på max.
mvh jens
Hej Jens,

Tak for dit svar. Jeg manglede naturligvis lige at fortælle at selv om jeg sætter den på max (90%) så hjælper det ikke. Det virker du heller ikke som om den tager sig frygteligt meget af hvilken fugtigheds% den står på.

Mvh

Jetjager
Er det den rigtige du skruer på, normalt er der 2 juster muligheder, en til fugtigheden, og en til tiden til den tidsstyrede forsinkelse af slukning.
Men hvis du slet ikke ønsker at bruge ventilatoren, så afmonter ledning til motoren på ventilatoren.
Afmonter de små hvide ledninger i samlemuffen inde i ventilatoren, således at ledningerne fra lampestedet forbliver i samlemufferne...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis