Transporter T4 Startproblem?

Hej herinde.
Jegb har en VW transporter T4 fra 1994 - 2,4 d som driller med forvarmningen sommetider, forvarmelampen i instrumentet lyser ikke under forvarmning og når jeg aktiverer starteren efter forvarmning så vil den ikke starte, den har gjort det et par gange men har så i 3.-5. forsøg kommet med lampen og så snart lampen lyser under forvarmningenså springer den igang når jeg drejer nøglen videre. Det virker som der er en afbryder på brændstoffet eller lignende som driller, Er der nogen der har et bud ??

Mvh. Bygherren
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
forvarme reley.
skift den og så starter bilen som den skal.

www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

Tak for forslaget, men jeg tror ikke det er relæet, hvis det kun var det ville den kunne starte efter 10-15 omgange på starteren når varmen i kamrene bli'r tilstrækkelig høj, det er nærmere som om der er lukket for brændstoftilførslen, men jeg må ha' tjekket op på det med relæet, skal bare lige ha' fundet det ? :o)
Hvis den starter når lampen lyser og ikke starter når lampen ikke lyser, så ved du hvor fejlen ligger.
Det er ret svært at slå en diesel pumpe ihjæl.
Check om dine gløderør få plus når du forvarmer og om der er en ordentlig stel forbindelse på motoren.
Hejsa
Prøv engang at lægge samme problemstilling ud på www.caravelle.dk, jeg har fået hurtig hjælp der mange gange da jeg kørte T4,

facaderenser 

mvh
Niels

fejl på reley kan være periodisk og derfor du kan starte nogen gang.

jeg har son en på værkstedet som starter fint når den er koldt men ikke når den er lidt varm og efter fejlsøgning på bilen og udskiftning af releyet starter den fint.

www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

Annonce
Hej
Forvarmerrelæet sidder i sikringsholderen inde i bilen lige til venstre for rattet det har 2 eller 3 meget brede ben (tilslutninger) samt 2-3 lidt smallere det kan meget nemt have en periodisk fejl som det skrives her - det kan også være at et af dine glødrør er defekt eller tilslutningen til det er dårlig i forbindelsen eller lignende - der sidder en sikring (blyplade) i en sort "holder" lige over akkumolatoren kontroller også om den er i orden og forbindelserne ligeså  -  du skal også lige måle om der kommmer fulde 12 volt på magnetventilen (den runde "dims" på diselpumpen ) ellers starten motoren heller ikke (ingen brændstof ) håber dette hjælper dig !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak til alle for løsningsforslag, da jeg fandt relæ'et (tak polobjørn,jeg havde ledt i hele motorrummet :o) ) var problemet løst, da jeg havde taget det af og på et par gange var der pludselig fint lys i den gule forvarmerlampe, så det har nok bare været irret forbindelser på relæbenene,så nu mangler jeg bare at tjekke om der er 12v på magnetventil - men mon ikke det er som det skal være da den har startet fint før, efter forvarmning,-- det undrer mig nu stadig at den ikke kan starte uden forvarmning det har mine tidligere dieselbiler kunnet hvis jeg brugte starteren længe nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis