Sundhedshysteri...

Vi sad lige og undrede os over, at vi overhovedet er i live i dag - og at menneskeracen overlevede det 20. århundrede...

Vi er begge storrygere, og bare vi kigger på vores nikotinbefængte vægge, ryger der mindst en uge af vores forventede livstid, hvis de nyeste undersøgelser er rigtige.

Vi kom frem til at det faktisk er farligere at have hund end at ryge  Jo, trafikken er et af de farligste steder at opholde sig i, langt de fleste trafikrelaterede dødsfald sker derude, og har man hund, er man tvunget ud i den minimum 2 gange om dagen.

Og tænk bare på, hvad det omvandrende gulvtæppe af en hund i øvrigt er skyld - han slæber støv med ind, han fælder - det er den direkte vej til astma og bronchitis. Han ruller sig i sneen, så skulle han komme til at ryste sig inden døre, står der en sky af dødbringende syreregn og mikropartikler fra diesel-os rundt i hele lokalet.

Madskålen... GYS, den skal desinficeres mindst 3 gange dagligt, hvis den ikke skal være en potentiel dræber

Og så har han dårlig ånde, hver gang han har fået middagsrester med hvidløg i

Nej, hvis vi skal være rigtig sunde, skal vi stort set leve af smeltet indlandsis (mindst 50000 år gammelt, så der ikke er sodpartikler fra stenalerfolkets bål i).

Vi er altså mange, der er vokset op i et hjem, hvor der blev røget, uden at væggene overfaldt os hver aften, som har spist fedtkanten, uden at hjertet er hoppet ud af brystet af den grund, som har leget i sandkasse, selvom sandet ikke blev UV-dræbt hver aften, og som i bund og grund har det godt og ikke gider høre mere hysteri

Selvfølgelig skal vi ikke være blinde for alt, men vi synes, niveauet har nået det latterlige, lige i øjeblikket, hvis alt virkelig var så farligt, havde vi nok ikke haft boligproblemer nu...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

58 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
He he, ja det er faktisk utroligt vi ikke alle er mere eller mindre dødeligt syge alt det vi har været udsat for.

Helt enig om at det er gået helt over gevind, og nogle er så grebet af dette at de faktisk ikke kan handle ind længere, hvis ikke nogle har mærket maden for dem, så de er helt sikre på at de ikke bliver syge eller fede af det.

Vi har vist alle spist vores andel af sand, jord, skidt og møg uden af blive syge alligevel.

Håndmadder osv. er da indtaget med beskidte hænder fra dagligdagen uden vi blev syge af det.

Jeg spiser hvad jeg vil, ryger så meget jeg har lyst til, og motionen er droppet fordi syntes jeg render rigeligt når jeg er på arbejde, om dette betyder at jeg lever kortere tid en de helse fanatikere ved jeg ikke, men jeg ville ikke nyde livet på anden måde så har det fint med det.

Set udfra min livsstil de sidste 20 år er det jo faktisk en mirakel at jeg stadig er i live....
I de sidste mange år, har jeg hver gang jeg er kommet til lægen, fået at vide at jeg er for tyk og at det skyldes at jeg holder rigtig meget af pils, vin og kød, og at jeg skal holde op med at ryge. Det sidste er ikke let at gennemføre, idet jeg aldrig nogen sinde har røget noget som helst.

Her det sidste års tid, har disse livets sande goder, været lagt helt på hylden og jeg spiser primært havregryn kogt på vand og uden smør, salt og sukker, hvortil jeg nyder et glas vand. Skal der rigtig være fest på drengen, så æder jeg nogle grøntsager, blomkål, sellerier, div. øvrige rodfrugter og til dessert et surt æble, alt sammen ledsaget af frisktappet postevand.

Hvad skete der så i løbet af det års tid? I stedet for 107 kg vejer jeg nu 106,8 kg. Jo jo, jeg har skam tabt mig, men jeg havde jo regnet med, at jeg i dag næppe kunne have kastet skygge, med den af sundhedsapostlene dikterede kur.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af ktm på 20 feb 2010 20:48


Hvad skete der så i løbet af det års tid? I stedet for 107 kg vejer jeg nu 106,8 kg.
Sikker på du så har tabt dig, og ikke bare vejet dig efter en tur på tønden... he he

Der skal masser af motion til, at stoppe med at spise almindelig mad er der ingen der taber sig af i længden, der skal også dagligt motion til, også selvfølgelig en fornuft i hvor meget af de lidt federe mad osv. der indtages.
Folk over 25 burde være døde!

Ifølge dagens lovgivere og bureaukrater burde de af os, som var børn i 40'erne, 50'erne, 60'erne,70´erne, ja til og med tidligt i 80'erne
ikke have overlevet.

Vores børnesenge var malet med blybaseret maling.

Vi havde ingen børnesikring på medicinflasker, døre eller skabe, og når vi cyklede, bar ingen af os hjelm.

Som børn kørte vi i biler uden sikkerhedsseler eller airbags.

Vi drak vand fra haveslangen og ikke af flasker. Skræk og rædsel!

Vi spiste brød med smør, drak sodavand med sukker i,men blev aldrigovervægtige , fordi vi altid var ude at lege.


Vi delte gerne en sodavand med andre og drak af samme flaske,uden at nogen rent faktisk døde af det.

Man brugte timer på at bygge sæbekassebiler af ting, der var kasseret, og ræsede i fuld fart ned ad bakken bare for så at finde ud af, at vi havde glemt at sætte bremser på. Efter nogen ture i grøften lærte man at løse problemet. Vi tog hjemmefra tidligt om morgenen for at lege ude hele dagen og kom først hjem, når gadelygterne blev tændt. Ingen kunne få fat i os i løbet af dagen - ingen mobiltelefon. Utænkeligt!

Vi havde ingen Playstations, Nintendo 64 eller X-boxe - i det hele taget ingen TV-spil, ikke 99 TV-kanaler, ingen videofilm, surround-sound, mobiltelefoner, hjemme-PC'er eller chatrooms på
Internettet.

Vi havde venner! Vi gik ud og fandt dem!

Vi faldt ned fra træer, skar os, brækkede arme og ben, slog tænder ud. Men ingen blev sagsøgt efter disse uheld. Det var uheld. Ingen andre kunne få skylden - kun os selv. Husker du uheldene? Vi sloges, blev gule og blå og lærte at komme os over det.
Vi fandt på lege med pinde og tennisbolde og spiste jord og græs. Til Trods for advarslerne var det ikke mange øjne, der blev stukket ud, og græsset voksede ikke inden i os resten af vores liv.
Vi cyklede og gik hjem til hinanden, bankede på døren,gik lige ind og blandede os i samtalen.
Nogle elever var ikke så kvikke som andre i skolen, så de dumpede og måtte gå et år om. Frygteligt!


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Nu vi er ved det, så må I meget undskylde, at vi slår vores hund ihjel cirka 2,71 gang om måneden. Han får rester fra vores middagsmad, blandet med det billige Bastian fra Bilka, ikke de 311 gram af dyrlægens Prescription Diet til 250 kr. for en uges forbrug.

I kan se hvor meget han lider på billedet herunder (det er hunden til højre)


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af albino på 20 feb 2010 21:18

I kan se hvor meget han lider på billedet herunder (det er hunden til højre)

Ja, han ser godt nok ud til at lide, den stakkels hund...

ja frygtelig pas nu på at dyreværnsforeningen ikke anmelder dig til politiet

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Vores tyske ex-naboer fik en søn for et lille års tid siden. Tillykke med det, hvis man ellers er til børn, hvilket Hr. Albino absolut ikke er...

Men hvorom alting nu er, så må han ikke få honning, han må ikke ligge på maven, tænk om han glemte at trække vejret

Er der betændelse ved øjnene, må man ikke længere bade dem med kamille-te, selvom det har virket i århundreder

Det er dæleme heldigt, at vores forfædre ikke vidste alt dette - så havde de sgu på forhånd opgivet at føre menneskeheden videre...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hov hov vov og lige et øjeblik...

Hunden ligner en canadisk sortbjørn, ejeren ligner en bugtalerdukke

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Der er yderligere 48 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også